20/05/2015 - Σχετικά με την υποκοστολόγηση

    Αθήνα, 20/05/2015
    Αρ. Πρωτ. : 35

    Προς
    Πρόεδρο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Δημ. Κοντό
    Κοινοποίηση
    Υπουργό Υγείας, κ. Παν. Κουρουμπλή
    Αν. Υπουργό Υγείας, κ. Ανδρ. Ξανθό
    Πρόεδρο Π.Ι.Σ., κ. Μιχ. Βλασταράκο 


       Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,   

       Με μία νέα επιστολή σας, επανέρχεστε στο θέμα της μείωσης των τιμών των εργαστηριακών εξετάσεων βιολογικών υλικών, με στόχο να περιορίσετε τη δαπάνη που καλείται να καταβάλει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στους παρόχους εργαστηριακής ιατρικής για παρακλινικές εξετάσεις, με μία λογική καθαρά λογιστική και αδιαφορώντας τελείως εάν οι πραγματικές ανάγκες των ασφαλισμένων καλύπτονται από τον προϋπολογισμό που έχετε εκπονήσει αφενός και αφετέρου εάν η αυθαίρετη μείωση των τιμών των διαγνωστικών εξετάσεων βιολογικών υλικών, χωρίς επιστημονική κοστολόγηση, ανταποκρίνεται στην πραγματική αποτίμηση της αξίας που πρέπει να έχει κάθε εξέταση, για την ασφαλή και αξιόπιστη διενέργειά της βάσει των συνθηκών και παραμέτρων που επικρατούν στη χώρα μας.
       Ο ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ. σας απάντησε αναλυτικά και εμπεριστατωμένα στην πρώτη επιστολή που αποστείλατε με την πρόταση υποκοστολόγησης για όλες τις εργαστηριακές εξετάσεις βιολογικών υλικών και όχι ¨ανακοστολόγηση¨ όπως την βαφτίζετε, αφού δεν μπήκατε καν στον κόπο, έστω για τα μάτια του κόσμου, να εξετάσετε αύξηση της τιμής κάποιων διαγνωστικών εξετάσεων των οποίων η τιμή αποζημίωσης από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι κάτω του κόστους εκτέλεσής τους, όπως οι απλές ακτινογραφίες, τα απλά υπερηχογραφήματα ή τα σπινθηρογραφήματα, ενώ ταυτόχρονα προβαίνετε σε μονομερείς ενέργειες με το υπ’ αριθμ. πρωτ. ΔΒ3Β/206  έγγραφο σας, με το οποίο ουσιαστικά αλλάζετε την τιμή στους υπερήχους μαστών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, μπαίνετε στην λογική της ανακοστολόγησης χωρίς πραγματική μελέτη!  
       Όσον αφορά τρόπους που θα βοηθήσουν στον εξορθολογισμό της δαπάνης για παρακλινικές εξετάσεις, σας προτείνουμε λύσεις απλές, ρεαλιστικές και εύκολα εφαρμόσιμες, μέσω των οποίων θα μπορέσετε να εκτελέσετε ακόμη και αυτόν τον άκρως ελλειμματικό προϋπολογισμό που έχετε συντάξει, με απόλυτη ακρίβεια.
        Επαναλαμβάνουμε λοιπόν επιγραμματικά αυτές τις λύσεις, τις οποίες έχουμε αναλύσει στην πρώτη επιστολή – απάντηση μας που αποστείλαμε στις 23/4/2015 και στην οποία μπορείτε να ανατρέξετε.
    -    Άμεση εγκατάσταση των συνταγογραφικών οδηγιών και των αριθμητικών ορίων παραπομπής παρακλινικών εξετάσεων, ανά Α.Μ.Κ.Α. ασφαλισμένου και ανά ιατρική ειδικότητα.
    -    Πλήρης ηλεκτρονική μηχανογράφηση όλου του συστήματος παραγωγής και εκτέλεσης διαγνωστικών εξετάσεων, με απευθείας (online) και σε πραγματικό χρόνο (real time) διασύνδεση με τους παρόχους.
    -    Δημιουργία ισχυρού ελεγκτικού μηχανισμού  με συνεχή και αδιάλειπτη καταγραφή όλων των δεδομένων, με μηδενική ανοχή σε φαινόμενα διαφθοράς και με αυστηρές ποινές στους παραβάτες.
    -     Εφαρμογή μηνιαίου οικονομικού ορίου (plafond) σε κεντρικό επίπεδο (ηλεκτρονικό μηχανογραφικό σύστημα Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), σύμφωνα με τον ετήσιο συνολικό προϋπολογισμό για διαγνωστικές εξετάσεις και παραπομπή των ασφαλισμένων στις δημόσιες δομές σε περίπτωση υπέρβασής του.
       Ο Σύνδεσμός μας  θεωρεί ότι προωθείται προς τη σωστή κατεύθυνση η αλλαγή της υφιστάμενης κατάστασης (μέτρα rebate και claw back) τα οποία προκαλούν έντονη στρέβλωση στην αγορά υπηρεσιών υγείας, καθώς η τιμή με την οποία αγοράζει υπηρεσίες ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν είναι ενιαία (εν τέλει), αλλά διαφέρει ανά τζίρο παρόχου και όχι ανά είδος υπηρεσίας.
       Κλείνοντας και αυτήν την επιστολή μας, επαναδιατυπώνουμε την ειλικρινή διάθεσή μας για διαβούλευση μαζί σας, με συνολικές προτάσεις και λύσεις, οι οποίες θα εξορθολογήσουν το σύστημα δαπανών για διαγνωστικές εξετάσεις, θα εξαλείψουν στρεβλώσεις που υπάρχουν στο σύστημα  και θα καταργήσουν τα άδικα, ανήθικα και αντισυνταγματικά μέτρα της αυτόματης επιστροφής δαπανών (claw back) και των αναγκαστικών εκπτώσεων (rebate), τα οποία προσβάλλουν τον Οργανισμό που διοικείτε και την δημοκρατία που έχουμε ως κράτος.  

       Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    18/05/2015 - Προσκόμιση φορολογικών και ασφαλιστικών ενημεροτήτων για το Φεβρουάριο 2015

    Αθήνα, 18/05/2015

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


     Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με κάποιες Διευθύνσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (πρώην Υ.Π.Α.Δ.) μας ενημέρωσαν πως τα συμβεβλημένα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια θα πρέπει να προσκομίσουν στις κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού στις οποίες υπάγονται φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες (με ισχύ τουλάχιστον μέχρι τις 15/06/2015) μέχρι την Παρασκευή 22 Μαΐου, ώστε να προωθηθεί άμεσα η διαδικασία πληρωμής της προκαταβολής των δαπανών του Φεβρουαρίου 2015, προς ενημέρωση σας.  

           
         Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    18/05/2015 - Συνταγογράφηση και εκτέλεση παραπεμπτικού υπερήχων μαστών

    Αθήνα, 18/05/2015

    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ


      
    Σας κοινοποιούμε την οδηγία που εξέδωσε ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τον τρόπο συνταγογράφησης και εκτέλεσης του υπερήχου μαστών, προς ενημέρωση σας.

     Οδηγία συνταγογράφησης παραπεμπτικού υπερήχου μαστών (Μορφή pdf)

     

         Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

     

    12/05/2015 - Ανοιχτή Επιστολή

    Αθήνα, 12/05/2015

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 

       Έχουν παρέλθει πάνω από 100 ημέρες που έχει τις τύχες της πατρίδας στα χέρια της, η “για πρώτη φορά αριστερή Κυβέρνηση” , χρονικό διάστημα ικανό και τυπικά αλλά κυρίως ουσιαστικά, για να αξιολογήσει τη νέα διακυβέρνηση  και τον τρόπο διαχείρισης των κρίσιμων θεμάτων που αφορούν τους πολίτες και την χώρα, κάθε καλόπιστος πολίτης.
       Και ένα από τα κρισιμότερα θέματα, αν όχι το πιο κρίσιμο, είναι ο χώρος της υγείας, αφού ασχολείται με το πολυτιμότερο αγαθό της ζωής που είναι η υγεία, η οποία αν διασαλευθεί, όλα τα άλλα δεν έχουν καμία απολύτως αξία.
       Αναγκαζόμαστε να απευθυνθούμε σε όλους τους πολίτες, κυρίως όμως σε αυτούς που έχουν την ευθύνη του Υπουργείου Υγείας στα χέρια τους, γιατί η κατάσταση στην οποίαν έχουν περιέλθει όλες οι μονάδες υγείας της χώρας μας, δημόσιες και ιδιωτικές, πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας αλλά και δευτεροβάθμιας νοσοκομειακής περίθαλψης, είναι απελπιστική και εάν δεν αλλάξει κάτι, πολύ γρήγορα θα γίνει τραγική.
       Και θα πρέπει να γίνει κάτι άμεσα, γιατί όσον αφορά τον κλάδο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στον οποίο δραστηριοποιούμεθα, που είναι και ο βασικότερος πυλώνας κάθε συστήματος υγείας, θα πρέπει να θυμίσουμε σε όλους, από τον Υπουργό Υγείας μέχρι τον πολίτη της πλέον απομακρυσμένης περιοχής της πατρίδας μας, κάποιες αλήθειες οι οποίες θα πρέπει άμεσα να οδηγήσουν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας  στις αλλαγές εκείνες που θα αποτρέψουν τη βέβαιη πτώση του σημαντικότερου πυλώνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας, υπό την ευρεία του έννοια. Θυμίζουμε λοιπόν ότι, οι ιδιωτικές μονάδες εργαστηριακής ιατρικής (Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια) :
       1) Εξυπηρετούν πάνω από το 90% των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (δηλαδή το μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού της χώρας), αφού τα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. έχουν χρόνο αναμονής πάνω από 3 μήνες ακόμη και για απλές διαγνωστικές εξετάσεις, ενώ τα εργαστηριακά τμήματα του Π.Ε.Δ.Υ. (πρώην ιατρεία Ι.Κ.Α.), είτε δεν λειτουργούν καθόλου είτε υπολειτουργούν λόγω έλλειψης ιατρικού ή παραϊατρικού προσωπικού, αντιδραστηρίων ή/και άλλων αναλώσιμων υλικών.
       2) Παρέχουν τις ιατρικές τους υπηρεσίες στους πολίτες άμεσα, με αξιοπρέπεια, σε ποιοτικούς και καθαρούς χώρους και με ταχύτατη παράδοση αξιόπιστων αποτελεσμάτων.
       3) Δαπανούν για κάθε εξεταζόμενο ένα σεβαστό ποσό χρημάτων για αντιδραστήρια και άλλα αναλώσιμα υλικά, απαραίτητα για να επιτελέσουν το ιατρικό τους έργο, χωρίς να υπολογίζεται η μισθοδοσία προσωπικού (ιατρικό, παραϊατρικό, διοικητικό και άλλο προσωπικό), οι ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού, τα λειτουργικά έξοδα (φως, νερό, τηλέφωνο, ενοίκιο, γραφική ύλη κ.λ.π.), καθώς και τα έξοδα αγοράς, λειτουργίας και συντήρησης πανάκριβων μηχανημάτων υψηλής τεχνολογίας, απαραίτητων για τις διαγνωστικές εξετάσεις που εκτελούν.
       4) Κοστίζουν στο κράτος, δηλαδή στους φορολογούμενους πολίτες, 2 με 3 φορές λιγότερο από ότι εάν οι ίδιες εξετάσεις πραγματοποιούνταν στις δημόσιες δομές, αφού αποζημιώνονται με τιμές που δεν έχουν αναπροσαρμοστεί από το 1991, ενώ σε αρκετές από αυτές τις διαγνωστικές εξετάσεις ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έχει επιβάλλει νέες ασφαλιστικές τιμές αρκετά χαμηλότερες και απ’ αυτές του κρατικού τιμολογίου του 1991.
       5) Πληρώνονται με αρκετούς μήνες καθυστέρηση, ενώ τα 2 προηγούμενα χρόνια (2013 και 2014) τους έχουν επιβληθεί με έναν μνημονιακό νόμο δύο ανήθικα, αντιδημοκρατικά και αντισυνταγματικά μέτρα, το μέτρο της αυτόματης επιστροφής δαπανών (claw back) και το μέτρο της αναγκαστικής έκπτωσης (rebate), μέσω των οποίων τους αρπάζουν πίσω πάνω από το 50% της αποζημίωσης των διαγνωστικών εξετάσεων που έχουν πραγματοποιήσει στους ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μολονότι τα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια είναι υποχρεωμένα να εκτελούν όλες τις διαγνωστικές εξετάσεις που αναγράφονται στο ηλεκτρονικό παραπεμπτικό του ασφαλισμένου, λόγω της σύμβασης που έχουν υπογράψει με τον Οργανισμό, καθιστώντας τους παρόχους εργαστηριακής ιατρικής κατ’ αυτόν τον τρόπο, στην κυριολεξία σύγχρονους σκλάβους.
       6) Απασχολούν 15.000 άτομα προσωπικό στις 3.500 περίπου μονάδες τους που είναι διασκορπισμένες σχεδόν σε όλη την επικράτεια, εξασφαλίζοντας σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας και συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στην καταπολέμηση της ανεργίας και στην αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας μας.
       7) Ζητούν από συστάσεως του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και μετ’ επιτάσεως, την εφαρμογή ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος μηχανογράφησης άμεσα συνδεδεμένου (online) με όλους τους εμπλεκόμενους και τη δημιουργία ισχυρού ελεγκτικού μηχανισμού με συνεχή παρακολούθηση και σε πραγματικό χρόνο (real time) όλων των δεδομένων που παράγονται, για να καταστεί έτσι δυνατή η καταπολέμηση της προκλητής ζήτησης, της συναλλαγής και της διαφθοράς, ενώ προτείνουν διαχρονικά την εφαρμογή διαγνωστικών πρωτοκόλλων για τον περιορισμό της σπατάλης διαγνωστικών εξετάσεων και την προστασία των χρημάτων των ασφαλισμένων.
      Θυμίζουμε ακόμη ότι, οι ιδιωτικές μονάδες παροχής εργαστηριακής ιατρικής (Διαγνωστικά κέντρα και Εργαστήρια), έχουν πληρωθεί μόνο την προκαταβολή του Ιανουαρίου τρέχοντος έτους (2015), ενώ τους οφείλονται οι αποζημιώσεις 6 και 5 μηνών αντίστοιχα για τα έτη 2013 και 2014, καθώς και τα υπόλοιπα των προκαταβολών όλων των μηνών από την έναρξη λειτουργίας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δηλαδή και των τριών ετών 2012-2014.
       Επιπλέον, τους οφείλονται αρκετά ακόμη ποσά από τα ασφαλιστικά ταμεία της προ Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εποχής (2008-2011), μολονότι  και τα ποσά αυτά είναι «κουρεμένα», με αποτέλεσμα λόγω μηδενικής ρευστότητας όλες οι ιδιωτικές μονάδες εργαστηριακής ιατρικής όντας υπερχρεωμένες, να είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και της οικονομικής καταστροφής.
       Μετά την καταγραφή όλων των παραπάνω πραγματικών δεδομένων, χωρίς ίχνος υπερβολής, καθίσταται εύκολα αντιληπτό ότι οι ιδιωτικές μονάδες εργαστηριακής ιατρικής πολύ σύντομα θα καταρρεύσουν και τότε θα αναδειχθεί σε όλο της το εύρος η ανθρωπιστική κρίση, αφού οι πολίτες δεν θα μπορούν να πραγματοποιούν σχεδόν πουθενά τις αναγκαίες διαγνωστικές εξετάσεις τους, πολλές εκ των οποίων θα είναι κρίσιμες για την ίδια τους τη ζωή, ενώ θα βρεθούν χωρίς εργασία οι 15.000 εργαζόμενοι των μονάδων αυτών και στην απόλυτη εξαθλίωση οι ίδιοι και οι οικογένειες τους.
        

    Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός