11/06/2015 - Ανοιχτή Επιστολή για τη σύναψη σύμβασης με τους παρόχους πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας


       Προς
       Υπουργό Υγείας
       κ. Παν. Κουρουμπλή

    Αθήνα, 11/06/2015

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
       


       Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, 

      Σε λίγες μέρες από σήμερα, συμπληρώνονται πέντε μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων σας και για το κυρίαρχο θέμα των συμβάσεων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. με τις ιδιωτικές μονάδες παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, οι οποίες λήγουν στο τέλος του τρέχοντος μηνός μετά από πέντε παρατάσεις-ανανεώσεις της αρχικής και μοναδικής σύμβασης η οποία υπεγράφη από το Σύνδεσμο μας με την λειτουργία του Οργανισμού στις αρχές του 2012, δεν έχετε κάνει απολύτως τίποτα, ή για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, έγινε μία πρώτη και μοναδική συνάντηση με την ομάδα εργασίας που καθόρισε ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., η οποία όμως είχε περισσότερο τα χαρακτηριστικά εθιμοτυπικής επίσκεψης και της γνωριμίας και όχι ουσιαστικής συζήτησης, αφού τα μέλη της δεν είχαν την εξουσιοδότηση να διαπραγματευτούν με τους παρόχους και φυσικά ούτε να αποφασίσουν για το περιεχόμενο της νέας σύμβασης, παρά μόνο είχαν επιφορτισθεί με το έργο να καταγράψουν προθέσεις και προτάσεις.
       Αφήνοντας κατά μέρος αυτήν την ανεξήγητη αδιαφορία από την πλευρά του Υπουργείου Υγείας, οφείλουμε να επισημάνουμε σ’ εσάς αλλά και σε όλους τους Έλληνες πολίτες, ότι τα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια συνεχίζουν να εξυπηρετούν καθημερινά, πάνω από το 90% των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., άμεσα, ποιοτικά και με αξιοπιστία αποτελεσμάτων, πραγματοποιώντας όλες τις αναγκαίες διαγνωστικές εξετάσεις που παραγγέλουν οι κλινικοί συνάδελφοί τους, ως είναι υποχρεωμένα από τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και από το αστικό δίκαιο, διακινδυνεύοντας όμως για μία τρίτη χρονιά να μην αποζημιωθούν για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους, δεδομένου ότι συνεχίζει να υφίσταται το ανήθικο, αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό μέτρο της αυτόματης επιστροφής δαπανών (claw back) και της αναγκαστικής έκπτωσης (rebate), δύο ληστρικά μέτρα που και εσείς ο ίδιος, αλλά και ο Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., τα έχετε χαρακτηρίσει ως επαχθή και απαράδεκτα, μέτρα τα οποία επιβάλλονται μάλιστα στους παρόχους εκείνους οι οποίοι δεν μπορούν να καθορίσουν τον αριθμό των ζητούμενων προς διενέργεια διαγνωστικών εξετάσεων, αλλά αντιθέτως, όπως προαναφέραμε, είναι υποχρεωμένοι να τις εκτελέσουν, για να μην τους καταλογισθούν διοικητικές, αστικές ή ακόμη και ποινικές ευθύνες.
       Επιπλέον, οι συνταγογραφικές οδηγίες και τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια αναγραφής εξετάσεων ανά Α.Μ.Κ.Α ασφαλισμένου και ανά ιατρική ειδικότητα, άργησαν να εφαρμοστούν, με αποτέλεσμα οι πρώτοι πέντε μήνες τρέχοντος έτους να έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το τμήμα του προϋπολογισμού που τους αντιστοιχεί, αυξάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τον κίνδυνο επιβολής νέων περικοπών στους παρόχους εργαστηριακής ιατρικής και την τρέχουσα χρονιά.
        Επισημαίνουμε και πάλι ότι είναι επιτακτική ανάγκη η υπογραφή μίας νέας σύμβασης μεταξύ των ιδιωτικών μονάδων παροχής υπηρεσιών εργαστηριακής ιατρικής (Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια) και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., η οποία θα διασφαλίζει αυτό που ισχύει σε όλα τα ελεύθερα και δημοκρατικά κράτη του πλανήτη, ότι όποια διαγνωστική εξέταση εκτελείται, αποζημιώνεται.
       Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμίσουμε σε εσάς αλλά και σε όλη την κοινωνία, ότι τα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια :
       1)    Εξυπηρετούν σήμερα πάνω από το 90% των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στις υποδομές που διαθέτουν.
       2)    Παρέχουν τις ιατρικές τους υπηρεσίες σε δέκα περίπου εκατομμύρια πολίτες, άμεσα, με αξιοπρέπεια, με ποιότητα υποδομών και με αξιοπιστία αποτελεσμάτων.
       3)    Δαπανούν για κάθε εξεταζόμενο ένα σεβαστό ποσό χρημάτων για αντιδραστήρια και άλλα αναλώσιμα υλικά, απαραίτητα για την εκτέλεση του ιατρικού τους έργου, χωρίς να υπολογίζεται η μισθοδοσία προσωπικού (ιατρικού, παραϊατρικού, διοικητικού κ.α.), οι ασφαλιστικές εισφορές, τα λειτουργικά έξοδα (φως, νερό, τηλέφωνο, ενοίκιο, γραφική ύλη κ.λπ), καθώς και έξοδα αγοράς, λειτουργίας και συντήρησης πανάκριβων μηχανημάτων υψηλής τεχνολογίας, απαραίτητα για τις διαγνωστικές εξετάσεις που εκτελούν.
       4)    Συνεργάζονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. με τιμές οι οποίες έχουν να αναπροσαρμοστούν από το έτος 1991, ενώ σε πολλές εξετάσεις αυτές οι τιμές έχουν υποστεί και μείωση με τις νέες ασφαλιστικές τιμές, παρέχοντας τις υπηρεσίες τους στους ασφαλισμένους του Οργανισμού άμεσα, ποιοτικά και αξιόπιστα, με το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών να είναι δύο με τρεις φορές χαμηλότερο απ’ ότι κοστίζουν στις δημόσιες δομές του κράτους και με μεγάλη διαφορά στο χρόνο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
       5)    Απασχολούν χιλιάδες άτομα προσωπικό, στις 2.500 περίπου μονάδες τους που είναι διασκορπισμένες σχεδόν σ’ όλη την επικράτεια, εξασφαλίζοντας σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας και συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στην καταπολέμηση της ανεργίας και στην αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας μας.
       6)    Ζητούν από συστάσεως του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και μετ’ επιτάσεως, την εφαρμογή ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος μηχανογράφησης άμεσα συνδεδεμένου (on line) με όλους τους εμπλεκόμενους και τη δημιουργία ισχυρού ελεγκτικού μηχανισμού με συνεχή παρακολούθηση και σε πραγματικό χρόνο (real time) όλων των δεδομένων που παράγονται, για την καταπολέμηση της προκλητής ζήτησης, της συναλλαγής και της διαφθοράς, ενώ προτείνουν διαχρονικά την εφαρμογή διαγνωστικών πρωτοκόλλων για τον περιορισμό της σπατάλης διαγνωστικών εξετάσεων.
       7)    Τέλος, όπως προαναφέραμε, ενώ είναι υποχρεωμένα λόγω της σύμβασης που έχουν με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. να εκτελούν όλες τις εργαστηριακές εξετάσεις που αναγράφονται στο ηλεκτρονικό παραπεμπτικό του ασφαλισμένου, έχουν ήδη υποστεί, με αυταρχικό μάλιστα τρόπο, άδικες περικοπές της τάξης του 50% των απαιτήσεων τους προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., για δύο συναπτά έτη, αφού η Πολιτεία εφάρμοσε για τα έτη 2013 και 2014 τα ανήθικα, αντιδημοκρατικά και αντισυνταγματικά μέτρα της αυτόματη επιστροφή δαπανών (claw back) και των αναγκαστικών εκπτώσεων (rebate), μετατρέποντας στην ουσία τους παρόχους εργαστηριακής ιατρικής  σε σύγχρονους σκλάβους και οδηγώντας τις μονάδες τους στα πρόθυρα της χρεοκοπίας  και της οικονομικής καταστροφής.
    Με άλλα λόγια, οι ιδιωτικές εργαστηριακές μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια) είναι στην ουσία η επέκταση και η συμπλήρωση των δημοσίων δομών ενός Εθνικού Συστήματος Υγείας, καλύπτοντας στο μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες των πολιτών για διαγνωστικές εξετάσεις και παρέχοντας τις ιατρικές τους υπηρεσίες ταχύτερα, ποιοτικότερα και με πολύ χαμηλότερο κόστος απ’ ότι οι δημόσιες δομές.
       Είναι αδιανόητο λοιπόν σ’ αυτές τις δύσκολες μέρες που διέρχεται η πατρίδα μας και ο λαός της, με τις δημόσιες δομές υπό κατάρρευση, να μην αξιοποιεί το κράτος την ύπαρξη και άριστη λειτουργία των ιδιωτικών υποδομών εργαστηριακής ιατρικής, συνάπτοντας μαζί τους μία έντιμη και ξεκάθαρη σύμβαση, η οποία θα αντιμετωπίζει ισότιμα τα δύο μέρη και θα διασφαλίζει απαρέγκλιτα την τήρηση των συμφωνηθέντων όρων και η οποία, σε τελευταία ανάλυση, θα ωφελήσει πρωτίστως τους ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και δευτερευόντως τους παρόχους, άρα θα ωφελήσει ολόκληρη την κοινωνία.

    Μετά τιμής   

      Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    10/06/2015 - Συνειδητή απόφαση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ή κακή διατύπωση στη νέα ΠΟΛ;

    Αθήνα, 10/06/2015

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Συνειδητή απόφαση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ή κακή διατύπωση στη νέα ΠΟΛ;  

     

       Τα αντισυνταγματικά μέτρα του claw back και του rebate που επέβαλε η προηγούμενη Κυβέρνηση στα ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια, εκτός από την καταστροφική περικοπή ποσοστού πάνω από το 50% των αμοιβών μας από την διενέργεια  των διαγνωστικών εξετάσεων που εκτελούμε στους ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., αγνοώντας παράλληλα το πολύ μεγάλο κόστος διενέργειας αυτών των εξετάσεων, επιπλέον μας δημιουργεί αξεπέραστα φορολογικά βάρη φορολογώντας ανύπαρκτα εισοδήματα.
       Την περασμένη χρονιά (2014) έγινε άμεσα αντιληπτή αυτή η πραγματικότητα και αντιμετωπίστηκε με την παράγραφο 7 στην ΠΟΛ 1191/12-08-2014 η οποία έλεγε «Ενόψει των ανωτέρω, όταν τα παραπάνω ποσά επιστροφής κατ' εφαρμογή των παραγράφων 1 και 5 του άρθρου 100 του ν.4172/2013 μπορούν να προβλεφθούν στη χρήση που αφορούν, βαρύνουν τη χρήση αυτή, διαφορετικά θα μειώσουν τα ακαθάριστα έσοδα της χρήσης εντός της οποίας εκκαθαρίζονται και εκδίδονται τα σχετικά στοιχεία»,.
       Φέτος με την διαφορετική διατύπωση της σχετικής παραγράφου της νέας ΠΟΛ 1113/02-06-2015, «vii) Όσον αφορά στα ποσά εκπτώσεων που χορηγούνται από τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας προς τον ΕΟΠΥΥ κατ' εφαρμογή του μηχανισμού αυτόματης πληρωμής (claw back) και του κλιμακούμενου ποσοστού επί των ποσοστών του ΕΟΠΥΥ (rebate) με βάση τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 5 του άρθρου 100 του ν.4172/2013, αυτά μειώνουν τα ακαθάριστα έσοδα του έτους εντός του οποίου εκκαθαρίζονται και εκδίδονται τα σχετικά στοιχεία», φορολογούμεθα σαν να μην έχει γίνει περικοπή ποσοστού 50% τουλάχιστον και αφήνεται η τακτοποίηση στην μελλοντική εκκαθάριση, δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο αδυναμία φορολογικής συμμόρφωσης των παρόχων και άνευ λόγου αίσθημα αδικίας και αγανάκτησης κατά της Κυβέρνησης, από τους 25.000 εργαζόμενους στις μονάδες μας και από τους 75.000 περίπου Ελλήνων πολιτών που απαριθμούν οι εργαζόμενοι στα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια, μαζί με τις οικογένειες τους.    

    Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    10/06/2015 - Φ.Ε.Κ. 1021/Β'/03-06-2015

    Αθήνα, 10/06/2015

    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  

     

    Σας ενημερώνουμε ότι στις 14 Μαΐου 2015, ο Υπουργός Υγείας κ. Παν. Κουρουμπλής υπέγραψε Υπουργική Απόφαση με την οποία καταργεί την παράγραφο της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου Υπουργού Μ. Βορίδη, η οποία επέτρεπε στους παρόχους να εισπράττουν επιπλέον συμμετοχές από τους ασφαλισμένους για περιπτώσεις εξετάσεων υψηλής καινοτομίας, όπως ψηφιοποιημένες ακτινογραφίες, ψηφιοποιημένες μαστογραφίες.
       Η απόφαση αυτή δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 1021/Β’/ 03-06-2015 το οποίο και σας επισυνάπτουμε, προς ενημέρωση σας.

     

    Φ.Ε.Κ. 1021/Β’/03-06-2015 (Μορφή pdf)
        
        Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    09/06/2015 - ΠΟΛ 1113 / 02.06.2015

    Αθήνα, 9/6/2015
    Αρ. Πρωτ. : 35
      

        Προς: Την Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων,
        Κα Σαββαϊδου

    ΘΕΜΑ: ΠΟΛ 1113/2.6.2015  

       Αξιότιμη κα Σαββαϊδου,  

       Eξ αφορμής της δημοσίευσης της ΠΟΛ.1113/2.6.2015: Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 22, 22Α και 23 του ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167Α'), που υπογράφετε και δεδομένου ότι οι ισολογισμοί των περισσοτέρων εταιρειών μελών μας βρίσκονται ήδη στο τελικό στάδιο της κατάρτισης, ενώ πολλοί άλλοι έχουν ήδη δημοσιευτεί, θέλουμε να θέσουμε υπόψη σας το πρόβλημα που δημιουργεί η αντιφατική στάση της φορολογικής διοίκησης, να θέσουμε ερωτήματα διαχείρισης των προβλημάτων που δημιουργεί καθώς και να σας παρακαλέσουμε να διορθώσετε τις αβλεψίες.
       Εν προκειμένω και σχετικά με το αντικείμενο των εκπτώσεων που αναζητά ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κατ' εφαρμογή του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής δαπανών (claw back) και του κλιμακούμενου ποσοστού έκπτωσης (rebate) με βάση τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 5 του άρθρου 100 του ν.4172/2013, σας γνωρίζουμε ότι θεωρούσαμε πως το ζήτημα είχε αντιμετωπισθεί ικανοποιητικά με την ΠΟΛ 1191/12.8.2014 «Φορολογική μεταχείριση των ποσών επιστροφής κατ' εφαρμογή του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (claw back) και του κλιμακούμενου ποσοστού επί των οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ (rebate), από τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 100 του ν. 4172/2013», η οποία προέβλεπε ότι: «7. Ενόψει των ανωτέρω, όταν τα παραπάνω ποσά επιστροφής κατ' εφαρμογή των παραγράφων 1 και 5 του άρθρου 100 του ν.4172/2013 μπορούν να προβλεφθούν στη χρήση που αφορούν, βαρύνουν τη χρήση αυτή, διαφορετικά θα μειώσουν τα ακαθάριστα έσοδα της χρήσης εντός της οποίας εκκαθαρίζονται και εκδίδονται τα σχετικά στοιχεία».
       Η ΠΟΛ 1191/12.08.2014 υπήρξε και η βάση επί της οποίας καταρτίστηκαν και οι ισολογισμοί του έτους 2014 από τα μέλη μας. Η δε σχετική αντιμετώπιση κρίνεται ως ικανοποιητική διότι, όπως γνωρίζετε, τα μέλη μας αμφισβητούν την νομιμότητα και συνταγματικότητα των ανωτέρω «επιστροφών» και έχουν προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια απ’ όπου αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις.
        Η ανωτέρω ΠΟΛ επίσης κάλυπτε και την περίπτωση του έτους 2014, όπου άλλαξε (και πάλι) το σύστημα των επιστροφών και αντί για το μέτρο του claw back εφαρμόστηκε το σύστημα του plafond (Απόφαση Υπουργού Υγείας υπ’ αριθμ. Υ9/οικ. 70521/14.8.2014 (ΦΕΚ 2243 /τ. Β’ / 18-08-2014) «Βραχυπρόθεσμα και Μακροπρόθεσμα Μέτρα Ελέγχου της Συνταγογράφησης και Εκτέλεσης Εργαστηριακών Εξετάσεων»).
       Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την (αναίτια κατά την γνώμη μας) τροποποίηση της φορολογικής αντιμετώπισης των ποσών αυτών με την ανωτέρω ΠΟΛ.1113/2.6.2015, η οποία προβλέπει – για την φορολογική περίοδο από 1.1.2014, αναδρομικά, ότι «vii) Όσον αφορά στα ποσά εκπτώσεων που χορηγούνται από τους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας προς τον ΕΟΠΥΥ κατ' εφαρμογή του μηχανισμού αυτόματης πληρωμής (claw back) και του κλιμακούμενου ποσοστού επί των ποσοστών του ΕΟΠΥΥ (rebate) με βάση τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 5 του άρθρου 100 του ν.4172/2013, αυτά μειώνουν τα ακαθάριστα έσοδα του έτους εντός του οποίου εκκαθαρίζονται και εκδίδονται τα σχετικά στοιχεία».
       Η σχετική αυτή πρόβλεψη είναι άστοχη και λανθασμένη κατά την γνώμη μας. Κατά πρώτον, εκδίδεται πολύ αργά και προκαλεί τεράστια προβλήματα στους παρόχους πολλοί εκ των οποίων έχουν ήδη δημοσιεύσει ισολογισμούς, ενώ όλοι οι υπόλοιποι είναι στο τελικό στάδιο της σύνταξής των. Επιπλέον, αναφέρεται σε δύο προϋποθέσεις «εντός του έτους εντός του οποίου εκκαθαρίζονται και εκδίδονται τα σχετικά στοιχεία».
       Όπως πρέπει να γνωρίζετε, ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αρνείται να προβεί σε εκκαθάριση των απαιτήσεων των παρόχων υγείας και όπου το κάνει, αυτό γίνεται με την χρήση ιδιωτικών ελεγκτικών εταιρειών (για παλαιές χρήσεις), όπου και πάλι η νομιμότητα των πορισμάτων τους αμφισβητείται. Συνεπώς, είναι πρακτικά αδύνατον να υπάρξει «εκκαθάριση» των απαιτήσεών μας και των ποσών «επιστροφής» εντός της ίδιας χρήσης.
       Επιπλέον, ακόμα και όταν ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προβαίνει σε συμψηφισμούς, αυτοί οι συμψηφισμοί δεν γίνονται επί εκκαθαρισμένων απαιτήσεων κατά την ρητή πρόβλεψη του νόμου. Η § 5 εδάφιο 2 της Αποφάσεως του Υπουργού Υγείας Υ9/οικ.39255 (ΦΕΚ 1202/Β’/12-05-2014) «Αντικατάσταση της υπ. αριθ. οικ. 77307/22-08-2013 απόφασης του Υπουργού Υγείας (ΦΕΚ 1789/Β’/2013) «Μηχανισμός αυτόματων επιστροφών («claw back») έτους 2013 δαπανών νοσηλείας, διαγνωστικών εξετάσεων και φυσικοθεραπείας» προβλέπει συμψηφισμό σε δύο στάδια, έναν αρχικό επί των υποβολών και έναν οριστικό και τελικό επί εκκαθαρισμένων οφειλών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Εκκαθάριση δεν προβλέπεται να γίνει στο σύντομο χρονικό ορίζοντα και οπωσδήποτε όχι εντός της χρήσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί και η επιπλέον απαίτηση της ανωτέρω πρόσφατης ΠΟΛ που εκδώσατε, δηλαδή η έκδοση του σχετικού παραστατικού.
      Για τα ποσά του Claw back και Rebate του 2013 ο ΕΟΠΥΥ τον Μάιο του 2014 απέστειλε ενημερωτικά σημειώματα συμψηφισμού των οφειλών του με τα ποσά που αφορούν τόσο το Claw back όσο και το rebate του 2013 χωρίς παράλληλα να ζητήσει την έκδοση πιστωτικού τιμολογίου. Παράλληλα το Δεκέμβριο του 2014 ενημέρωσε τους ιδιώτες παρόχους με το ατομικό πλαφόν του κάθε παρόχου για το 2014. Συνεπώς ο κάθε πάροχος μπορεί να προβλέψει τα ποσά του Claw Back και του rebate για το 2014.
      Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1191 /12.08.2014 μας δίνεται η δυνατότητα να αναγνωρίσουμε και να μειώσουμε τα ακαθάριστα έσοδα του 2014  με τα ποσά του claw back και Rebate τόσο του 2013 όσο και του 2014. Ενώ σύμφωνα με την ΠΟΛ 1113/2.6.2015 δεν μπορούν  να αναγνωριστούν  για έκπτωση τα ποσά του Claw back και Rebate ούτε του 2013 ούτε του 2014 καθώς προαπαιτούμενο για την αναγνώριση είναι η έκδοση σχετικών στοιχείων.
       Όπως καταλαβαίνετε η πρόσφατη ΠΟΛ δημιουργεί τεράστια προβλήματα και παρακαλούμε θερμά για την απόσυρσή της.
       Εάν δεν προβείτε στην άμεση απόσυρσή της, τότε θέτουμε υπόψη σας τα εξής ερωτήματα:
       1. Θα θέλαμε να μας διευκρινίσετε με ποιον από τους δυο τρόπους θα πρέπει να χειριστούμε λογιστικά και φορολογικά  τα ποσά του  claw back και rebate τόσο για το 2013 όσο και για το 2014.
       2. Δεδομένου ότι η χρήση 2014 έχει ήδη κλείσει, πώς θα μπορέσουν οι πάροχοι, που είχαν σχηματίσει προβλέψεις, να εκδώσουν τα σχετικά παραστατικά που αναφέρει η νεότερη ΠΟΛ – με αναδρομική ισχύ;
       3. Ποια ποσά θεωρούνται «εκκαθαρισμένα» για τους σκοπούς της ΠΟΛ; Τα ποσά που προκύπτουν από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. βάση των χορηγηθέντων βεβαιώσεων φόρου; Βάση των στοιχείων των σημειωμάτων επιστροφών που μας έχουν αποσταλεί και αναφέρουν ότι τα ποσά θα επανυπολογιστούν; Βάση των στοιχείων που προκύπτουν από τα δικά μας λογιστικά συστήματα;
       4. Με βάση ποια – από τα ανωτέρω- και δεδομένης της αδυναμίας εκκαθαρίσεως των οφειλών εντός του αυτού οικονομικού έτους, θα εκδοθούν τα πιστωτικά τιμολόγια;
       5. Πώς θα αντιμετωπιστεί η εισαγωγή του συστήματος plafond για το έτος 2014;   Σας παρακαλούμε θερμά για τις ενέργειές σας.
       

    Ο Πρόεδρος                                  Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός