Κοινοποίηση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. οικονομικού έτους 2013- Επιστολή στον Πρόεδρο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

    «Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιατρικών Διαγνωστικών Κέντρων» – ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ. – Πανεπιστημίου 56,Τηλ. 210-3306487, Φαξ 210-3306459

    «Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας»- Σεβαστουπόλεως 150, Τηλ. 210-6966010, Φαξ 210-6966009

       Προς

       Πρόεδρο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.,

       Κ. Ελ. Παπαγεωργόπουλο

     

    Κοινοποίηση

    Δ/ντρια Οικονομικών Υπηρεσιών Ε.Ο.Π.Υ.Υ.,

    Κα Φωτ. Περδίκη

    Αθήνα, 15/02/2013

     

    Θέμα: Κοινοποίηση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. οικονομικού έτους 2013

        Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,

        Παρακαλούμε πολύ όπως μας κοινοποιήσετε το απόσπασμα πρακτικών της 91ης /01-02-2013 συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και το υπ’ αριθ. Φ.200/31/01-02-2013 έγγραφο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που αναφέρονται στον εγκεκριμένο προϋπολογισμού του Οργανισμού για το οικονομικό έτος 2013, για να γνωρίζουμε αναλυτικά τα στοιχεία που αφορούν τους επιμέρους Κωδικούς Αριθμούς Εξόδων (Κ.Α.Ε.), δηλαδή κατηγορίες εξόδων ανά πάροχο.

    Η Συντονιστική Επιτροπή των Διαγνωστικών Κέντρων 

     

    Εγκεκριμένος Προϋπολογισμός Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (Μορφή pdf)

    Εξοντώνουν τα Διαγνωστικά Κέντρα με το άγριο "κούρεμα" των παλαιών οφειλομένων- Επιστολή στον Πρωθυπουργό

    «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ»

    «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ»

     

     

    Προς τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης

    Αξιότιμον κύριον Α.Σαμαρά

    Αθήνα,12/02/2013

    Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

     

       Οι υπογράφοντες φορείς, εκπροσωπούμε το σύνολο των Διαγνωστικών Κέντρων της χώρας.

       Αναγκαζόμαστε να απευθυνθούμε σε εσάς, ως έσχατο μέσο, διότι ουδείς από τους υπογράφοντες υπουργούς δέχθηκε να μας συναντήσει την περίοδο πριν την υπογραφή της Κ.Υ.Α. 9425/13 σχετικά με την περικοπή των οφειλομένων της πενταετίας 2007-2011 δεδουλευμένων και βέβαια τιμολογημένων υπηρεσιών μας προς τους δημόσιους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.). Επέλεξαν να κρυφθούν και τώρα πλέον διαπιστώνουμε τους λόγους. Χωρίς καμία μελέτη για το δημόσιο όφελος, κατακρεούργησαν την πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη επιβάλλοντας περικοπή της τάξης του 10-15%! Σε καμία άλλη κατηγορία παρόχων δεν επέβαλλαν τέτοια τεράστια ποσοστά «κουρέματος».

       Επιπλέον, στις προϋποθέσεις που θέτει η προαναφερόμενη Κ.Υ.Α., σ’ αυτήν με την σήμανση γ), αναφέρεται ότι σε όσες οφειλές μας έχουν δώσει προκαταβολή το 90%, μας παρακρατούν ( «κουρεύουν» ) όλο το υπόλοιπο 10% που μας οφείλουν, παρά την αρχική πρόταση τους για περικοπή ποσοστού 10 ή 15% ανάλογα με το ποσό στο υπόλοιπο της οφειλής.

       Η πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη και ειδικότερα αυτή των Διαγνωστικών Κέντρων :

    •    Δεν έχει διατιμημένο περιθώριο κέρδους.
    •    Έχει οριστεί κρατική διατίμηση αποζημίωσης ανά διαγνωστική εξέταση, η οποία όμως δεν έχει αναθεωρηθεί από το 1991.
    •    Σ’ αυτές τις καθηλωμένες από το 1991 τιμές, έχουν επιβληθεί εκπτώσεις της τάξεως του 20% εδώ και πολλά χρόνια, από κάποια ασφαλιστικά ταμεία.
    •    Δεν λάμβανε προκαταβολές πλην κάποιων περιστασιακών εξαιρέσεων.
    •    Έχει οφειλόμενα από το 2007 !!!

       Αναρωτιόμαστε γιατί σε άλλους παρόχους επιβλήθηκε περικοπή ύψους μόλις 3,5% και αυτή με νόμο, όταν αφενός μεν εξοφλούνται προνομιακά, αφετέρου δε έχουν συγκεκριμένα και μεγάλα περιθώρια κέρδους. Δεν θεωρείτε και εσείς πως παραβιάζεται η αρχή της ισότητας;

       Ο κλάδος μας συμμετέχει στην ετήσια δαπάνη του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κατά μόλις 4,3%. Πως εξηγείται η εξάντληση της αυστηρότητας της κυβέρνησης σε εμάς; Ποιος έκανε τους υπολογισμούς και διαπίστωσε ότι εάν περικόψει τις παλιές από 5ετίας οφειλές μας θα κερδίσει το δημόσιο και πόσα;

       Χρηματοδοτούμε το κοινωνικό σύστημα με δικά μας και δανεικά κεφάλαια, έχοντας διασπορά των μελών μας σε κάθε άκρη της χώρας. Οι Φ.Κ.Α. μας εγκλώβισαν οικονομικά δίδοντας συνεχώς ψευδείς υποσχέσεις πληρωμής. Την ίδια στιγμή εξοφλούσαν προνομιακά άλλους παρόχους και έστελναν εμάς στις τράπεζες για κεφάλαια κίνησης. Θυμίζουμε πως πριν την αναστολή πληρωμών από το Ελληνικό Δημόσιο, όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου μας ήταν μικρές ή μεσαίες αλλά νοικοκυρεμένες. Έχουμε ευθύνη για τον εγκλωβισμό μας, διότι συνεχίσαμε και συνεχίζουμε να παρέχουμε ιατρικές – διαγνωστικές υπηρεσίες στο κράτος, όταν αυτό αποδεικνύεται αφερέγγυο.

       Είμαστε οι πρώτοι πάροχοι που συμφωνήσαμε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. την μείωση των τιμών αποζημίωσης μας, από την έναρξη λειτουργίας του (01/01/2012), παρά την πολύ μικρή συμμετοχή μας στις δαπάνες του, διότι έτσι θεωρήσαμε ότι θα συμβάλαμε θετικά σ’ αυτό το εγχείρημα και θα εξασφαλίζαμε τα οφειλόμενα, πιστεύοντας στις διαβεβαιώσεις της Διοίκησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και του Υπουργείου Υγείας. Πάντα είμαστε στη πρώτη γραμμή για την προστασία του κοινωνικού συνόλου και έχουμε πλήρη συνείδηση της οικονομικής κατάστασης της χώρας.

       Ζητάμε τουλάχιστον, ισότιμη μεταχείριση με όλους τους παρόχους. Δεν αντέχουμε άλλο. Τα ποσά που «κουρεύονται» με την Κ.Υ.Α., τα μέλη μας τα οφείλουν στις Τράπεζες, προς τις οποίες και θα πρέπει να τα καταβάλλουν και αυτό όταν έχουν πληρώσει τόκους για ποσά που θα καταβάλλει άτοκα και «κουρεμένα» το Ελληνικό Δημόσιο δια μέσω του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Πώς θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε τη λειτουργία μας με περικοπή 10-15%;

       Απασχολούμε πρωτογενώς και δευτερογενώς περισσότερο από 30.000 επιστημονικό και άλλο προσωπικό. Διενεργούμε εξετάσεις με κόστος από 1,50-5,00 ευρώ κατά μέσο όρο, δεχόμενοι τουλάχιστον 500.000 ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. καθημερινά. Οι αξίες των διαγνωστικών εξετάσεων, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι πολύ μικρές και απαιτείται μεγάλος αριθμός επισκεπτών για να συγκροτηθεί καθημερινά ένα στοιχειώδες έσοδο.

       Αδυνατούμε να συνεχίσουμε ως κλάδος τη σχέση μας με τη πολιτεία υπ’ αυτές τις συνθήκες και θα διεκδικήσουμε τα δίκαια και νόμιμα συμφέροντά μας με όποιο τρόπο μπορούμε, έχοντας πάντα ως γνώμονα την αξιόπιστη παροχή υπηρεσιών υγείας στον Έλληνα πολίτη. Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τους συντάκτες της Κ.Υ.Α., που ανακάλυψαν τον τρόπο να προασπίσουν δήθεν το δημόσιο συμφέρον, επιβάλλοντας σε αυτούς που πάντα αναγνώριζαν ως τους πλέον «ριγμένους», αλόγιστες περικοπές.         Αλήθεια μπορούν να μας πούνε το ποσό που θα κερδίσει το κράτος από τον κλάδο μας;

       Η πραγματικότητα είναι πως ούτε καν την διαδικασία εξόφλησης δεν μπορούν να εξηγήσουν, αφού ακόμα και η ίδια η Κ.Υ.Α. είναι ελαττωματικά διατυπωμένη. Σας αναφέρουμε ως παράδειγμα ότι σύμφωνα με το νόμο οι οφειλές που υπάγονται στην ρύθμιση αφορούν περίοδο μέχρι 31.10.2011 και η Κ.Υ.Α. αναφέρεται σε τιμολογημένες απαιτήσεις μας (νόμιμα παραστατικά), που έχουν εκδοθεί μέχρι 31.10.2011, όταν όλοι γνωρίζουν πως τα τιμολόγια υποβάλλονται μέσα στον επόμενο μήνα.

       Παρακαλούμε θερμά για την παρέμβασή σας, έτσι ώστε να σωθούν τουλάχιστον τα προσχήματα με την ανάκληση της Κ.Υ.Α. και επαναφορά της εντός λογικών πλαισίων, κατόπιν κατάλληλης νομοπαρασκευαστικής επεξεργασίας. Ευελπιστούμε στην δική σας καθοριστική παρέμβαση προκειμένου να προστατευθεί από την άτακτη χρεοκοπία ένας κλάδος που απασχολεί 30.000 ανθρώπους και που έχει πλέον φτάσει στα όριά του. Τυχόν εφαρμογή της Κ.Υ.Α. θα δώσει την χαριστική βολή σε όλους εμάς.

     

    Με τιμή,

     

    Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ

    Ανακοίνωση - Ενημέρωση 11 02 2013 ( Φ.Ε.Κ. για "κούρεμα" οφειλών Ε.Ο.Π.Υ.Υ

    Αθήνα, 11/02/2013

    Ανακοίνωση – Ενημέρωση

       Σας κοινοποιούμε α) το Φ.Ε.Κ. 188/Β’/04-02-2013 η οποία καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης για τις οφειλές του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υγείας καθώς και β) διευκρινήσεις για τη θεώρηση συνταγών όταν συνταγογραφεί ο ελεγκτής ιατρός, προς ενημέρωση σας.

    Φ.Ε.Κ. 188/Β’/04-02-2013 ( Μορφή pdf ) (Σελ. 3785,3788,3789)

    Διευκρινήσεις για τη θεώρηση συνταγών όταν συνταγογραφεί ο ελεγκτής ιατρός (Μορφή pdf)

    Ο Πρόεδρος                         Ο Γεν. Γραμματέας

    Γεώργιος Βουγιούκας                  Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                         Βιοχημικός

     

     

    Άρθρα 15 και 16 της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π.οικ.154949/2010 Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΔΥΓ/ Γ.Π.οικ. 40456/ 2012 Υ.Α

    ΠΡΟΣ:

    Υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο


    Κοινοποίηση:

    Αν. Υπουργό Υγείας κ. Μάριο Σαλμά


     

    Αθήνα, 11/02/2013

     

     

    ΘΕΜΑ: Άρθρα 15 και 16 της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π.οικ.154949/2010 Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΔΥΓ/ Γ.Π.οικ. 40456/ 2012 Υ.Α

     

     

       Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

     

       Σε συνέχεια των προηγούμενων ενημερώσεων και παραστάσεών μας προς εσάς αλλά και στον Δντη του Γραφείου σας κ. Σ. Πεντέα, επιθυμούμε για μια ακόμα φορά να θέσουμε υπόψη σας ένα πολύ σημαντικό και επείγον ζήτημα για τα μέλη μας και εν προκειμένω τα άρθρα 15 και 16 της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π.οικ.154949/2010 Υπουργικής Απόφασης.

       Επ’ αυτών θα επιθυμούσαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

        1. Η τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 16 της προαναφερόμενης Υπουργικής Απόφασης που έγινε από τον προκάτοχό σας κ. Ανδρέα Λοβέρδο στις 09/04/2012 (λίγες ημέρες πριν τις πρόσφατες εκλογές), προσδιορίζει τους κατασκευαστές ιατρικών μηχανημάτων ως μοναδικούς αρμόδιους να βεβαιώσουν την ύπαρξη ή όχι ανταλλακτικών για τα μηχανήματα αυτά. Όμως είναι γνωστό ότι στην διεθνή αγορά δραστηριοποιούνται πολλές άλλες εταιρίες πέραν των κατασκευαστικών οίκων, οι οποίες διαθέτουν ανταλλακτικά ιατρικών μηχανημάτων. Μερικές από αυτές διαθέτουν εργοστασιακές μονάδες που ακολουθούν ακριβώς τις ίδιες διαδικασίες με τους μεγάλους κατασκευαστικούς οίκους στην κατασκευή και προώθηση των ανταλλακτικών στην αγορά. Ορισμένες μάλιστα είναι υπεργολάβοι των κατασκευαστικών οίκων.

       2. Τα ίδια ισχύουν και αναφορικά με την τροποποίηση της παρ. 1.δ. του άρθρου 15 όπου και πάλι οι κατασκευαστικοί οίκοι και μόνο αυτοί μπορούν να πιστοποιήσουν πως ένα σύστημα βρίσκεται εντός της «διάρκειας ζωής» του. Η τεχνική επάρκεια των ιατρικών μηχανημάτων καθώς και η διαγνωστική τους ικανότητα πιστοποιούνται από τα επίσημα έγγραφα του κατασκευαστικού εργοστάσιου (product data) όπως και από τα συστήματα πιστοποίησης και ποιότητας που φέρουν (CE mark). Συνεπώς η δήλωση του κατασκευαστή ουδεμία αξία έχει.

        3. Εφόσον τίθενται θέματα προάσπισης της Δημόσιας Υγείας, θυμίζουμε ότι υπάρχει ο επίσημος κρατικός φορέας που ονομάζεται Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (Ε.Ε.Α.Ε.), ο οποίος ελέγχει κάθε μονάδα παροχής υπηρεσιών υγείας (παλαιά ή νέα) που έχει εγκαταστήσει μηχανήματα ιοντίζουσας ακτινοβολίας, για την καλή και ασφαλή λειτουργία τους, εκδίδοντας προς το σκοπό αυτό πιστοποιητικά καταλληλότητας.

       Με την διατύπωση των ανωτέρω άρθρων αποκλείονται οι τρίτοι κατασκευαστές-επισκευαστές ανταλλακτικών ιατρικών μηχανημάτων προς όφελος των κατασκευαστικών οίκων. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά αφού οι κατασκευαστικοί οίκοι πλέον αποκτούν μονοπωλιακή θέση. Αποτέλεσμα αυτής της καταστάσεως είναι η κατακόρυφη αύξηση του κόστους για τα μέλη μας. Και αυτό την στιγμή που περικόπτετε την αποζημίωση που καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ για παρακλινικές εξετάσεις με την καθιέρωση της «ασφαλιστικής τιμής» και η χώρα μας καταβάλλει τιτάνιες προσπάθειες για την συγκράτηση χρημάτων (ευρώ) εντός των συνόρων της.

       Από τα ανωτέρω είναι πρόδηλο πως οι ανωτέρω διατάξεις προκαλούν μόνο προβλήματα στην αγορά, αφού δημιουργούν μονοπώλιο υπέρ των κατασκευαστικών οίκων αυξάνοντας το κόστος απόκτησης και λειτουργίας των ιατρικών μηχανημάτων, ενώ ακόμη και στην ακραία περίπτωση που για ένα παλαιό μηχάνημα δεν ανευρίσκονται ανταλλακτικά τότε αυτό δεν θα μπορεί να εκτελεί τις εξετάσεις για τις οποίες προορίζεται, αφού δεν θα μπορεί να είναι σε λειτουργία.

        Ζητάμε συνεπώς την επανεξέταση και κατάργηση των ανωτέρω ρυθμίσεων, ιδιαίτερα υπό το πρίσμα του νόμου 3919/2011, σύμφωνα με τις διατάξεις του οποίου η απαίτηση για την απόκτηση ειδικής άδειας λειτουργίας έχει εκλείψει.

    Με τιμή,

     

     

    Ο Πρόεδρος

     

    Γιώργος Βουγιούκας

    Ιατρός Ακτινολόγος

     

    Ο Γεν. Γραμματέας

     

    Ιωάννης Καραμηνάς

    Βιοχημικός