Ανακοίνωση - Ενημέρωση 11 02 2013 ( Φ.Ε.Κ. για "κούρεμα" οφειλών Ε.Ο.Π.Υ.Υ

    Αθήνα, 11/02/2013

    Ανακοίνωση – Ενημέρωση

       Σας κοινοποιούμε α) το Φ.Ε.Κ. 188/Β’/04-02-2013 η οποία καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης για τις οφειλές του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υγείας καθώς και β) διευκρινήσεις για τη θεώρηση συνταγών όταν συνταγογραφεί ο ελεγκτής ιατρός, προς ενημέρωση σας.

    Φ.Ε.Κ. 188/Β’/04-02-2013 ( Μορφή pdf ) (Σελ. 3785,3788,3789)

    Διευκρινήσεις για τη θεώρηση συνταγών όταν συνταγογραφεί ο ελεγκτής ιατρός (Μορφή pdf)

    Ο Πρόεδρος                         Ο Γεν. Γραμματέας

    Γεώργιος Βουγιούκας                  Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                         Βιοχημικός

     

     

    Άρθρα 15 και 16 της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π.οικ.154949/2010 Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΔΥΓ/ Γ.Π.οικ. 40456/ 2012 Υ.Α

    ΠΡΟΣ:

    Υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο


    Κοινοποίηση:

    Αν. Υπουργό Υγείας κ. Μάριο Σαλμά


     

    Αθήνα, 11/02/2013

     

     

    ΘΕΜΑ: Άρθρα 15 και 16 της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π.οικ.154949/2010 Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. ΔΥΓ/ Γ.Π.οικ. 40456/ 2012 Υ.Α

     

     

       Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

     

       Σε συνέχεια των προηγούμενων ενημερώσεων και παραστάσεών μας προς εσάς αλλά και στον Δντη του Γραφείου σας κ. Σ. Πεντέα, επιθυμούμε για μια ακόμα φορά να θέσουμε υπόψη σας ένα πολύ σημαντικό και επείγον ζήτημα για τα μέλη μας και εν προκειμένω τα άρθρα 15 και 16 της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π.οικ.154949/2010 Υπουργικής Απόφασης.

       Επ’ αυτών θα επιθυμούσαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

        1. Η τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 16 της προαναφερόμενης Υπουργικής Απόφασης που έγινε από τον προκάτοχό σας κ. Ανδρέα Λοβέρδο στις 09/04/2012 (λίγες ημέρες πριν τις πρόσφατες εκλογές), προσδιορίζει τους κατασκευαστές ιατρικών μηχανημάτων ως μοναδικούς αρμόδιους να βεβαιώσουν την ύπαρξη ή όχι ανταλλακτικών για τα μηχανήματα αυτά. Όμως είναι γνωστό ότι στην διεθνή αγορά δραστηριοποιούνται πολλές άλλες εταιρίες πέραν των κατασκευαστικών οίκων, οι οποίες διαθέτουν ανταλλακτικά ιατρικών μηχανημάτων. Μερικές από αυτές διαθέτουν εργοστασιακές μονάδες που ακολουθούν ακριβώς τις ίδιες διαδικασίες με τους μεγάλους κατασκευαστικούς οίκους στην κατασκευή και προώθηση των ανταλλακτικών στην αγορά. Ορισμένες μάλιστα είναι υπεργολάβοι των κατασκευαστικών οίκων.

       2. Τα ίδια ισχύουν και αναφορικά με την τροποποίηση της παρ. 1.δ. του άρθρου 15 όπου και πάλι οι κατασκευαστικοί οίκοι και μόνο αυτοί μπορούν να πιστοποιήσουν πως ένα σύστημα βρίσκεται εντός της «διάρκειας ζωής» του. Η τεχνική επάρκεια των ιατρικών μηχανημάτων καθώς και η διαγνωστική τους ικανότητα πιστοποιούνται από τα επίσημα έγγραφα του κατασκευαστικού εργοστάσιου (product data) όπως και από τα συστήματα πιστοποίησης και ποιότητας που φέρουν (CE mark). Συνεπώς η δήλωση του κατασκευαστή ουδεμία αξία έχει.

        3. Εφόσον τίθενται θέματα προάσπισης της Δημόσιας Υγείας, θυμίζουμε ότι υπάρχει ο επίσημος κρατικός φορέας που ονομάζεται Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (Ε.Ε.Α.Ε.), ο οποίος ελέγχει κάθε μονάδα παροχής υπηρεσιών υγείας (παλαιά ή νέα) που έχει εγκαταστήσει μηχανήματα ιοντίζουσας ακτινοβολίας, για την καλή και ασφαλή λειτουργία τους, εκδίδοντας προς το σκοπό αυτό πιστοποιητικά καταλληλότητας.

       Με την διατύπωση των ανωτέρω άρθρων αποκλείονται οι τρίτοι κατασκευαστές-επισκευαστές ανταλλακτικών ιατρικών μηχανημάτων προς όφελος των κατασκευαστικών οίκων. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά αφού οι κατασκευαστικοί οίκοι πλέον αποκτούν μονοπωλιακή θέση. Αποτέλεσμα αυτής της καταστάσεως είναι η κατακόρυφη αύξηση του κόστους για τα μέλη μας. Και αυτό την στιγμή που περικόπτετε την αποζημίωση που καταβάλλει ο ΕΟΠΥΥ για παρακλινικές εξετάσεις με την καθιέρωση της «ασφαλιστικής τιμής» και η χώρα μας καταβάλλει τιτάνιες προσπάθειες για την συγκράτηση χρημάτων (ευρώ) εντός των συνόρων της.

       Από τα ανωτέρω είναι πρόδηλο πως οι ανωτέρω διατάξεις προκαλούν μόνο προβλήματα στην αγορά, αφού δημιουργούν μονοπώλιο υπέρ των κατασκευαστικών οίκων αυξάνοντας το κόστος απόκτησης και λειτουργίας των ιατρικών μηχανημάτων, ενώ ακόμη και στην ακραία περίπτωση που για ένα παλαιό μηχάνημα δεν ανευρίσκονται ανταλλακτικά τότε αυτό δεν θα μπορεί να εκτελεί τις εξετάσεις για τις οποίες προορίζεται, αφού δεν θα μπορεί να είναι σε λειτουργία.

        Ζητάμε συνεπώς την επανεξέταση και κατάργηση των ανωτέρω ρυθμίσεων, ιδιαίτερα υπό το πρίσμα του νόμου 3919/2011, σύμφωνα με τις διατάξεις του οποίου η απαίτηση για την απόκτηση ειδικής άδειας λειτουργίας έχει εκλείψει.

    Με τιμή,

     

     

    Ο Πρόεδρος

     

    Γιώργος Βουγιούκας

    Ιατρός Ακτινολόγος

     

    Ο Γεν. Γραμματέας

     

    Ιωάννης Καραμηνάς

    Βιοχημικός

     

     

     

     

     

     

     

    Η ΠΟΛ. 1011/21-01-2013: «Τροποποιήσεις των ΠΟΛ 1195/2012 Α.Υ.Ο. και ΠΟΛ 1077/2012 Α.Υ.Ο. αναφορικά με τα στοιχεία και τις προθεσμίες υποβολής αυτών στη Γ.Γ.Π.Σ.

    ΠΡΟΣ:

    α)       ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    ΑN. ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜ. ΕΣΟΔΩΝ

    ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ

    Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ (Δ12)

    ΤΜΗΜΑ Γ΄

    φαξ: 210-3375001

     

    β)       ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

    ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΕΠΥΟ

    Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Η/Υ (Δ30) ΤΜΗΜΑ Α΄

    φαξ: 210-4802019

     

    Κοινοποίηση: Γραφείο κ. Σταϊκούρα (φαξ: 210-3238783)

     

    Αθήνα, 07/02/2013

     

     

    ΘΕΜΑ: Η ΠΟΛ. 1011/21-01-2013: «Τροποποιήσεις των ΠΟΛ 1195/2012 Α.Υ.Ο. και ΠΟΛ 1077/2012 Α.Υ.Ο. αναφορικά με τα στοιχεία και τις προθεσμίες υποβολής αυτών στη Γ.Γ.Π.Σ. »

     

     

    Αξιότιμοι κκ.,

     

       Σύμφωνα με τις ΠΟΛ.1077/26-03-2012, ΠΟΛ 1195/12-10-2012 και την τελευταία τροποποιητική ΠΟΛ. 1011/21-01-2013 που εξέδωσαν οι υπηρεσίες σας αναφέρετε ότι εκτός από τα ιδιωτικά θεραπευτήρια τα όποια περιλαμβανόντουσαν στην αρχική ΠΟΛ.1077/26-03-2012, θα συμπεριλαμβάνονται και τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα. Η υποχρεωτική υποβολή στοιχείων από τα διαγνωστικά κέντρα προς την ΓΓΠΣ έχει ως μόνο αποτέλεσμα την δημιουργία τεράστιας γραφειοκρατίας χωρίς όμως να επιτυγχάνεται ο σκοπός σας (δηλαδή η διασταύρωση στοιχείων με τους ιατρούς). Θα πρέπει να σας πληροφορήσουμε ότι οι ιατροί συνεργάτες των διαγνωστικών κέντρων ΠΟΤΕ δεν τιμολογούν απευθείας τον ασθενή, αφού δεν πρόκειται για σύνθετες ιατρικές πράξεις, σε αντίθεση με την πρακτική ορισμένων ιδιωτικών κλινικών. Η γραφειοκρατία που θα δημιουργήσετε ανάγεται σε τεράστιο αριθμό κυριολεκτικά «χαμένων» εργατοωρών. Προς τούτο προβάλλουμε το εξής παράδειγμα: Διαγνωστικό κέντρο που παρέχει μόνο διάγνωση σε εξετάσεις που αφορούν μαγνητικές , αξονικές, μαστογραφίες, triplex, ακτινολογικές, ημερησίως εξυπηρετεί περίπου 200 ασθενείς με μέσο αριθμό δύο εξετάσεις ανά ασθενή. Παράλληλα αν λειτουργεί και μικροβιολογικό τμήμα το νούμερο των ασθενών θα αυξηθεί κατά 100 ασθενείς ενώ ο αριθμός των εξετάσεων κατά επτακόσιες. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, σε ετήσια βάση ο αριθμός των ασθενών που θα αιτηθούν διάγνωση εξετάσεων θα αγγίξει τις 79.000, ενώ οι διαγνωσθείσες εξετάσεις τις 290.000. Ο αριθμός των στοιχείων που απαιτείται είναι συνεπώς τεράστιος, αυξάνει το κόστος λειτουργίας του λογιστηρίου των μελών μας δραματικά, ενώ ΟΥΔΕΝ αποτέλεσμα έχει στην προσπάθειά σας για διασταύρωση στοιχείων.

       Είναι φανερό ότι εάν δεν υπάρχει μηχανογράφηση στο διαγνωστικό κέντρο πρακτικά είναι αδύνατο να δημιουργηθεί η λίστα με τις προδιαγραφές που απαιτείται βάση της ΠΟΛ. 1011/21-01-2013. Επιπροσθέτως έστω και να μπορεί να δημιουργηθεί μια τέτοια λίστα το μέγεθός της θα είναι αρκετά μεγάλο.

    Γι’ αυτούς τους λόγους ζητάμε να επανεξετάσετε την ανωτέρω εγκύκλιο και να ανακαλέσετε την εφαρμογή της στα διαγνωστικά εργαστήρια. Είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε και να σας ενημερώσουμε για πρακτικά ζητήματα λειτουργίας μας, έτσι ώστε να αντιληφθείτε και εσείς το δίκαιο του αιτήματός μας, καθώς και το αναποτελεσματικό της συγκέντρωσης των ανωτέρω στοιχείων από τα μέλη μας, για τους σκοπούς σας.

     

     

    Ο Πρόεδρος

     

    Γιώργος Βουγιούκας

    Ιατρός Ακτινολόγος

     

    Ο Γεν. Γραμματέας

     

    Ιωάννης Καραμηνάς

    Βιοχημικός

     

    Ανακοίνωση – Ενημέρωση 07 02 2013 (Αποδοχή αιτημάτων ασφαλισμένων Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από τις Περιφερειακές Δ/νσεις του Οργανισμού)

    Αθήνα, 07/02/2013

    Ανακοίνωση – Ενημέρωση

        Σας κοινοποιούμε ανακοίνωση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. με την οποία δίνονται οδηγίες προς τις Περιφερειακές Δ/νσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. να αποδέχονται τα αιτήματα των ασφαλισμένων που εκτέλεσαν εργαστηριακές εξετάσεις σε συμβεβλημένους φορείς Π.Φ.Υ. το διάστημα της επίσχεσης παροχής υπηρεσιών υγείας, προς ενημέρωση σας.

    Επίσχεση εκτέλεσης παραπεμπτικών παρακλινικών εξετάσεων από τους συμβεβλημένους φορείς Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ( Μορφή pdf )

    Ο Πρόεδρος                         Ο Γεν. Γραμματέας

    Γεώργιος Βουγιούκας                   Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                        Βιοχημικός