Ανακοίνωση - Ενημέρωση 03 02 2014

    Αθήνα, 03/02/2014


    Ανακοίνωση - Ενημέρωση


    Σας αναδημοσιεύουμε άρθρο του κ. Χρήστου Γιανναρά που δημοσιεύτηκε στις 0202 2014 στην Καθημερινή της Κυριακής.

    ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
    H ατιμωρησία ως κατεστημένη μωρία


    Η μωρία είναι ένα είδος τυφλότητας: απώλεια επαφής με την πραγματικότητα, αδυναμία να δει ο άνθρωπος ακόμα και το συμφέρον του. Ποιοι παράγοντες «σκοτίζουν τον νου», μωραίνουν και τον ευφυή, αμβλύνουν ή ακυρώνουν την αίσθηση της πραγματικότητας; O ελλαδικός πολιτικός βίος προσφέρεται κατεξοχήν για τη σπουδή της μωρίας.

    Kαίριος παράγων πρέπει να είναι η βεβαιότητα (το αυτονόητο) της ατιμωρησίας. Γράφτηκε ότι ο φυλακισμένος σήμερα, δεύτερος τη τάξει στο πράσινο ΠAΣOK και παρατρίχα πρωθυπουργός, είχε πάνω στο γραφείο του απλωμένα όλα τα τεκμήρια της ενοχής του – δεν μπορούσε να διανοηθεί πως ήταν ποτέ δυνατό να τον αγγίξει ο νόμος, να φτάσει η αστυνομία στα άδυτα της αναίσχυντης παντοδυναμίας του. Eξίσου αδιανόητο ήταν και για τον πρώην υπουργό Συγκοινωνιών και Πολιτισμού, του γαλάζιου ΠAΣOK, ότι θα του φορέσουν ποτέ χειροπέδες για τις πλαστές πινακίδες στο αυτοκίνητό του. Kαι πάμπολλα άλλα ανάλογα.

    H βεβαιότητα της ατιμωρησίας είναι αυτονόητη στο Eλλαδιστάν και μπορεί να πιστοποιηθεί σε επάλληλα επίπεδα: Στο επίπεδο της γενικευμένης, παγιωμένης παραβατικότητας. Tης εκβιαστικής δωροληψίας που έχουν καθιερώσει επίορκοι δημόσιοι λειτουργοί. Tων γκανγκστερικών μεθόδων ομηρείας της κοινωνίας από τους συνδικαλιστές. Tης καταλήστευσης του κοινωνικού χρήματος από κόμματα, προμηθευτές και εργολήπτες του δημοσίου. Tων εγκλημάτων συνειδητής προδοσίας της πατρίδας και της κοινωνίας, της ακεραιότητας και της συνοχής τους, από κορυφαίους της εξουσίας.

    Δεν πρέπει να υπάρχει Eλληνας που να μην είναι απόλυτα πεπεισμένος ότι η παράνομη στάθμευση και η παραβίαση των σημάτων τροχαίας κίνησης τιμωρείται τόσο σπάνια, σποραδικά και επιλεκτικά, ώστε να καταντάει πραγματικά ανύπαρκτος ο έλεγχος. H ατιμωρησία της τροχαίας παραβατικότητας μπορεί να πιστοποιηθεί κάθε στιγμή – αν, λ.χ., μετρήσει κανείς πόσα αυτοκίνητα παραβιάζουν κάθε φωτεινό σηματοδότη στην οδό Aκαδημίας, στην καρδιά της Aθήνας, ή πόσα σταθμεύουν παράνομα στην ασφυκτική οδό Mητροπόλεως, στο (κυκλοφοριακά εφιαλτικό) κέντρο της Θεσσαλονίκης. Kάθε μέρα, κάθε λεπτό.

    H αυτονόητη ατιμωρησία των τροχαίων παραβάσεων έχει τεράστια ψυχολογική δυναμική. Bεβαιώνει, ασυνείδητα αλλά εδραιωμένα, τον πολίτη ότι στη χώρα του η ανομία είναι καθεστώς: κοινά παραδεκτή και δίχως συνέπειες. H κρατική συμπεριφορά δεν ενδιαφέρεται να καταλάβει ο πολίτης ότι ο οδηγός που βασανίζει εκατοντάδες συμπολίτες του σταθμεύοντας αυθαίρετα, δεν διαφέρει σε νοοτροπία και σε ήθος από τον υπουργό Aμυνας, που κατακλέβει το κοινωνικό χρήμα των προγραμμάτων εξοπλισμού της χώρας για να αποκτήσει ο ίδιος πολυκατοικίες σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

    Tην ίδια ψυχολογική βεβαιότητα εδραιώνει στον πολίτη και η νομιμοποίηση, κάθε τρεις και λίγο, με κωμικά πρόστιμα, των αυθαίρετων κτισμάτων. Tην ίδια βεβαιότητα και η ατιμωρησία των επίορκων υπαλλήλων του κράτους: Δεν υπάρχει Eλληνας πολίτης που να μην έχει να διηγηθεί περιστατικά εκβιασμού του από υπάλληλο της εφορίας ή της πολεοδομίας, πολίτης που να μην έχει δώσει «φακελάκι» σε γιατρό κρατικού νοσοκομείου. Aπό όλους τους αναρίθμητους επίορκους της εφορίας ή της πολεοδομίας ακούστηκε ποτέ να μπει κάποιος φυλακή, να ελεγχθεί το «πόθεν έσχε» τα πλούτη του; Kατά καιρούς, σπανιότατα, παγιδεύουν κάποιον γιατρό να δωροδοκείται με φακελάκι και πολυδιαφημίζεται η παραπομπή του στη Δικαιοσύνη. Oλοι οι άλλοι που απαιτούν από τον πολίτη να τους δωροδοκήσει για να κάνουν τη δουλειά για την οποία μισθοδοτούνται, είναι αυτονόητα στο απυρόβλητο.

    H αυτονόητη και σχεδόν θεσμοποιημένη ατιμωρησία της παραβατικότητας, των εκβιασμών, της αυθαιρεσίας, της διαφθοράς, οικοδομούν εκείνο το υπόβαθρο κοινωνικής ψυχολογίας που καθιστά «φυσική», παθητικά ανεκτή, αν και από όλους «μετά βδελυγμίας» αποδοκιμασμένη, την αμνήστευση ειδεχθών κακουργημάτων κλοπής του κρατικού κορβανά, δηλαδή του κοινωνικού χρήματος. Ποτέ δεν ακούστηκε να παραπεμφθεί σε δίκη και να βρίσκεται στη φυλακή εργολήπτης δημοσίων έργων για εξόφθαλμες κακοτεχνίες ή για την επιβάρυνση του δημοσίου με ιλιγγιώδη ποσά, πρόσθετα στην αρχικά συμφωνημένη κοστολόγηση που προέβλεπε η σύμβασή του.

    Aκόμα μέχρι σήμερα, αν ζητήσει κανείς πληροφορίες στο διαδίκτυο για τη διαβόητη «αγορά του αιώνα» το 1985 (αγορά σαράντα πολεμικών αεροσκαφών), θα κατακλυσθεί από τεκμηριωμένες πιστοποιήσεις για ποσά ιλιγγιώδη, κυριολεκτικώς αστρονομικά, που καρπώθηκαν οικογένειες και άτομα του κομματικού σκηνικού, σε ένα μνημειώδες ρεσιτάλ αναίσχυντης αυθαιρεσίας. Tα τεκμήρια κραυγάζουν ώς σήμερα την ασύδοτη κλοπή του φορολογημένου μόχθου των Eλλήνων, αλλά η Δικαιοσύνη στο Eλλαδιστάν είναι μόνο στα λόγια ανεξάρτητη «τρίτη εξουσία». H κομματοκρατία την έχει τη Δικαιοσύνη παραδουλεύτρα, γι’ αυτό και η βεβαιότητα της ατιμωρησίας των κοινωνικών εγκλημάτων.

    Aπό αυτή την αλυσιδωτή επαλληλία των παραγόντων που «σκοτίζουν τον νου», τυφλώνουν και μωραίνουν τους διαχειριστές της ζωής μας και της τιμής μας, οδηγούμαστε στη σημερινή (καταληκτική όπως μοιάζει) καταστροφή κράτους και κοινωνίας στον τόπο μας: O εθισμός του λαού στην αυτονόητη ατιμωρησία των ευτελών ηγητόρων του επιτρέπει τον εξωφρενικό παραλογισμό και το σκάνδαλο, να αναθέτουμε τη σωτηρία μας από την καταστροφή στους αυτουργούς των κακουργημάτων του υπερδανεισμού της χώρας, της κατάλυσης του έννομου κράτους για χάρη του «πελατειακού» κράτους, της διαπλοκής, της διαφθοράς, της αρνησιπατρίας, της μεθοδικής εξηλιθίωσης και του χυδαίου εκβαρβαρισμού των μαζών.

    Tο πρόβλημά μας δεν είναι «να ληφθούν μέτρα», να «βελτιωθούν» οι πολιτικές πρακτικές, να εφησυχάσουμε με την κάποια τιμωρία «αποδιοπομπαίων τράγων, «εξιλαστήριων θυμάτων». Mπορούμε να σωθούμε από τον ιστορικό αφανισμό, τον βυθισμό στο χάος, μόνο αν η κρίσιμη εκλογική μάζα αρνηθεί με συνέπεια το καραγκιοζιλίκι του σημερινού πολιτικού σκηνικού. Tο λαϊκό αίτημα δεν μπορεί να είναι: να αλλάξουν τα πρόσωπα ή έστω και οι συμπεριφορές. Aλλά να αλλάξει ο «τρόπος»: O τρόπος που συντάσσεται το Σύνταγμα, που λειτουργούν τα κόμματα και η Bουλή, που ελέγχεται κοινωνικά ο τηλεοπτικός εξευτελισμός της ποιότητας. Nα αλλάξει ριζικά το εκπαιδευτικό σύστημα, ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι θεσμικές εγγυήσεις ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης, αξιοκρατίας στις Eνοπλες Δυνάμεις, ο εξοβελισμός της κομματικής λέπρας από τον συνδικαλισμό και τα πανεπιστήμια.

    Nα σωθεί η γλώσσα, η καλλιέργεια, η ποιότητα, η αριστεία. Aυτό είναι το πολιτικό μας πρόβλημα σήμερα.

    Ανακοίνωση - Ενημέρωση 29 01 2014 (Αναστολή λειτουργίας e-ΔΑΠΥ προσωρινά)


    Ανακοίνωση – Ενημέρωση



    Σας κοινοποιούμε ανακοίνωση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που μας ενημερώνει ότι από τις 15:00 έως τις 17:00 σήμερα 29/01/2014 θα υπάρχει προσωρινή αναστολή λειτουργίας του e-ΔΑΠΥ λόγω προγραμματισμένων ενεργειών συντήρησης.


    LINK
    Ο Πρόεδρος                                 Ο Γεν. Γραμματέας
    Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    Ενημέρωση για το χρόνικο διάστημα επίσχεσης των Διαγνωστικών κέντρων (απάντηση σε έγγραφο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)

    Προς
    Αναπλ/τρια Δ/ντρια Παροχών
    Κα Αν. Γιαννάκου


    Αθήνα, 28/01/2014

    Αρ. Πρωτ. : 2


    Ενημέρωση για το χρονικό διάστημα της επίσχεσης των Διαγνωστικών Κέντρων


    Σε απάντηση του από 14/01/2014 με αρ. πρωτ. Δ25Β/Φ208/1/ΟΙΚ.1567 εγγράφου σας, ενημερώνουμε πως η επίσχεση που είχε εξαγγελθεί από την Συντονιστική Επιτροπή των Διαγνωστικών Κέντρων (ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ. και Π.Ε.Ι.Φ.Π.Φ.Υ.) με εξώδικο που είχε σταλεί στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από την 01/11/2013 για την ενημέρωση της διοίκησης του Οργανισμού για τις περαιτέρω ενέργειες του κλάδου μας, είχε έναρξη στις 07/11/2013 και λήξη την 15/11/2013 (έως και 14/11/2013).  Σας επισυνάπτουμε το εξώδικο που είχε αποσταλεί στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
    Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.


    Ο Πρόεδρος                                       Ο Γεν. Γραμματέας
    Γεώργιος Βουγιούκας                                Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                         Βιοχημικός

    Ανακοίνωση - Ενημέρωση 28 01 2014 (ερώτηση προς τον Υπ. Υγείας από τον κ. Γ. Κουράκο)

    Αθήνα, 28/01/2014


    Ανακοίνωση – Ενημέρωση


    Σας κοινοποιούμε την ερώτηση και την αίτηση κατάθεσης εγγράφων που κατέθεσε ο βουλευτής Β’ Πειραιά της Νέας Μέρας Γιάννης Κουράκος προς τον Υπουργό Υγείας με ημερομηνία 04/12/2013 και θέμα «Οι αρνητικές επιπτώσεις των αθέμιτων rebate και claw back στον χώρο της υγείας».

    Γιάννης Κουράκος: ακατάλληλα εργαλεία το rebate και το claw back – μειώνουν τεχνητά το κόστος των υπηρεσιών που αγοράζει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
    Με την εφαρμογή των εργαλείων του claw back και του rebate το Υπουργείο Υγείας επιχειρεί να μειώσει μόνο τεχνητά το κόστος των υπηρεσιών υγείας, οδηγώντας τους ιδιώτες παρόχους στο «λουκέτο» σύμφωνα με την ερώτηση και την αίτηση κατάθεσης εγγράφων που κατέθεσε ο βουλευτής Β’ Πειραιά της Νέας ΜΕΡΑς Γιάννης Κουράκος.

    Όπως σημειώνει στην ερώτησή του Γιάννης Κουράκος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας χρησιμοποιεί εργαλεία marketing που αντίκεινται στους νόμους και το Σύνταγμα για να μειώσει τεχνητά τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ σε βάρος των παρόχων υπηρεσιών υγείας και των ασφαλισμένων προκειμένου να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της τρόικα.

    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

    Προς τον κ. Υπουργό Υγείας

    Αθήνα, 4 Δεκεμβρίου 2013


    Θέμα: Αρνητικές επιπτώσεις των αθέμιτων «rebate» και «claw back» στον χώρο της υγείας.


    Κύριε Υπουργέ,

    Στις 23/7/2013 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ανωτέρω νόμος, ο οποίος εισάγει με το άρθρο 100 την εφαρμογή μηχανισμού αυτόματης επιστροφής ποσών οφειλομένων από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς ιδιώτες παρόχους υγείας συμβεβλημένους με αυτόν. Οι επιστροφές χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, σε rebate και claw back.

    1) To rebate προκύπτει κατ' εφαρμογήν των παραγράφων 5 και 7 του άρθρου 100 του Ν. 4172/2013. Ο καθορισμός, η διαδικασία και ο τρόπος απόδοσης του rebate, εξειδικεύεται με την Υ9/οικ.91813/27-9-2013 Απόφαση του Υπουργού Υγείας. Η σχετική απόφαση περιέχει αναλυτικούς πίνακες που ορίζουν τα ποσοστά επιστροφής, ανά κατηγορία παρόχου υπηρεσιών υγείας προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και ανάλογα προς το ύψος του ποσού της μηνιαίας υποβολής παραστατικών προς εξόφληση από κάθε δικαιούχο. Τα προαναφερθέντα ποσοστά, που είναι τρεχόντως από 0 έως 30%, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και μπορούν να αναπροσαρμόζονται οποτεδήποτε.

    Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με προσφυγές που υποβλήθηκαν στο Σ.τ.Ε. από τον Ι.Σ.Α τον Π.Φ.Σ., την Π.Ε.Ι.Κ. τον Π.Ο.Σ.Ι.Π.Υ., τον ΠΑ.Σ.Ι.Δ.Ι.Κ., την Π.Ε.Ι.Φ. κ.ά., στηρίζεται σε αντισυνταγματικές και ως εκ τούτου ανεφάρμοστες νομοθετικές διατάξεις, ενώ επιπλέον ο μηχανισμός αυτός επιστροφών, όπως ρυθμίζεται από τις σχετικές διατάξεις, παραβιάζει σειρά συνταγματικών διατάξεων και αρχών και συγκεκριμένα τη γενική αρχή της ισότητας ενώπιον του νόμου, την ειδικότερη αρχή της ισότητας ενώπιον των δημοσίων βαρών, τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, αλλά και την επαγγελματική ελευθερία.

    Η διαμορφούμενη κατάσταση καταλήγει εν τέλει να αποστερεί τους ιατρούς και λοιπούς παρόχους υπηρεσιών υγείας από τη δυνατότητα να ασκούν το επάγγελμά τους, αφού τους επιβάλει μονομερείς εκπτώσεις επί του κρατικού τιμολογίου το οποίο, στη πλεινότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, δεν έχει αυξηθεί επί 22 έτη.

    Περαιτέρω, σημειώστε ότι το rebate είναι και από οικονομικής πλευράς αδόκιμα εφαρμοσμένο επί παροχής υπηρεσιών, επειδή αποτελεί εργαλείο marketing. O σκοπός της εφαρμογής του, που ξεκίνησε στις Η.Π.Α., ήταν και παραμένει η παροχή εκπτώσεων από τους πωλητές προϊόντων στους αγοραστές, ώστε οι τελευταίοι να παροτρύνονται να αυξήσουν τον όγκο των αγορών τους. Καμία, επομένως, σχέση δεν έχει το rebate προς την παροχή ιατρικών υπηρεσιών και προς τη μείωση της αποζημίωσής τους. Η ορθή εφαρμογή ενός σχήματος rebate, θα έπρεπε να οδηγήσει σε αύξηση των σχετικών πωλήσεων! Εκτιμούμε, όμως, ότι δεν ήταν αυτός ο σκοπός σας...

    2) To claw back προκύπτει κατ' εφαρμογήν των παραγράφων 1 έως 4 του άρθρου 100 του Ν. 4172/2013. Οι λεπτομέρειες εφαρμογής του claw back ορίζονται στην Υ9/οικ.77307/14-8/2013 Απόφαση του Υπουργού Υγείας με θέμα «Αντικατάσταση της υπ' αριθμ. οικ. 14025/23-7-2013 απόφασης του Υπουργού Υγείας (ΦΕΚ Β΄ 1789) "Μηχανισμός αυτόματων επιστροφών (claw back) έτους 2013 δαπανών νοσηλείας, διαγνωστικών εξετάσεων και φυσικοθεραπείας"» (ΦΕΚ Β΄ 2045/22-8-2013). Αποσκοπεί στην πιστή εκτέλεση του ορισθέντος προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., χωρίς καμία παρέκκλιση/υπέρβαση στις επί μέρους δαπάνες ανά κατηγορία ιδιωτών παρόχων υπηρεσιών υγείας.

    Και αυτή σας η απόφαση είναι απολύτως παράνομη, ως εκδοθείσα κατ' εξουσιοδότηση διάταξης νόμου (άρθρο 100 του ν. 4172/2013) που αντίκειται στο Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ.

    Τούτο δε διότι:

    α) Προσβάλλει την επαγγελματική και επιχειρηματική ελευθερία (5 παρ. 1 Συντ.) από τη στιγμή που η κρίσιμη ρύθμιση του άρθρου 100 του ν. 4172/2013, βάσει της οποίας εκδόθηκε η προσβαλλόμενη, δε διασφαλίζει την παροχή υπηρεσιών υγείας από τους συμβεβλημένους παρόχους σε τιμή που να αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος των εν λόγω υπηρεσιών, πλέον ενός εύλογου ποσοστού κέρδους, αλλά αντιθέτως επιτρέπει στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. να καταβάλει στους παρόχους, για παρασχεθείσες υπηρεσίες, ποσό υποπολλαπλάσιο της πραγματικής τους αξίας.

    β) Προσβάλλει την ελευθερία των συμβάσεων (5 παρ. 1 Συντ.), εφόσον συνιστά νομοθετική επέμβαση σε ήδη εγκατεστημένη και λειτουργούσα συμβατική σχέση, αυτή μεταξύ Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και συμβεβλημένων παρόχων, ουσιώδεις όρους της οποίας (ύψος και τρόπο καταβολής της αντιπαροχής) μεταβάλλει ουσιωδώς και ριζικά.

    γ) Προσβάλλει την περιουσία (αρ. 1 Πρώτο Προσθ. Πρωτ. ΕΣΔΑ). Με τη ρύθμιση του άρθρου 100 του ν. 4172/2013, όπως προεκτέθηκε, ο νομοθέτης παρεμβαίνει σε συνεστημένη και λειτουργούσα συμβατική σχέση, μεταξύ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και των συμβεβλημένων παρόχων, και
    μεταβάλλει ουσιώδεις όρους της, με συνέπεια ότι εφεξής, ενώ οι υποχρεώσεις των συμβεβλημένων παρόχων παραμένουν οι ίδιες, ωστόσο τίθεται ανώτατο όριο και, κατ' αποτέλεσμα, μειώνεται η αντιπαροχή που οι πάροχοι δικαιούνται.

    δ) Προσβάλλει την αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, καθότι αιφνιδίως και αδικαιολόγητα καθίσταται καταπλεοναστική και «λεόντειος» η ήδη λειτουργούσα συμβατική σχέση των παρόχων με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

    Περαιτέρω, εντοπίζουμε και άλλο ένα πρόβλημα με την εφαρμογή του claw back. Σύμφωνα με την Υ. Α/οικ 77307/2013 (ΦΕΚ 2045 Β' 22.08.2013) ως βάση υπολογισμού του ποσού επιστροφής που αντιστοιχεί ανά μήνα σε κάθε συμβεβλημένο πάροχο χρησιμοποιείται ο μηνιαίος λογαριασμός που ο πάροχος υποβάλει στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., έναντι των παρεχόμενων για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα υπηρεσιών υγείας στους ασφαλισμένους του. Το συνολικό ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε εξαμηνιαία βάση, στη βάση της διαφοράς ανάμεσα στην προϋπολογισμένη και την πραγματική δαπάνη που προκύπτει από την αιτούμενη από τους παρόχους δαπάνη, αφού αφαιρεθούν τυχόν επιστροφές (rebates), τυχόν άλλες εκπτώσεις καθώς και μη αποδεκτές δαπάνες και σφάλματα. Πλην όμως, οι σχετικές διατάξεις δεν αναφέρουν το ποσοστό ούτε τον αλγόριθμο, σύμφωνα με τον οποίο υπολογίζεται το ποσοστό επί του οποίου εκδίδεται το ποσό αυτόματης επιστροφής, ούτε έχει εκδοθεί άλλη σχετική Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό τους. Παρά ταύτα, έχουν ήδη αποσταλεί στους παρόχους τα σχετικά σημειώματα πληρωμής του claw back. Δεδομένου δε ότι σε περίπτωση απράκτου παρελεύσεως της 1 μηνός προθεσμίας για την καταβολή του, απο την ημερομηνία που θα αποσταλεί η τελική έγγραφη ατομική ειδοποίηση, η οποία επίκειται αφού γίνει η εκκαθάριση των οφειλών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. θα αναστέλλει αυτοδικαίως και αζημίως ως προς αυτόν, τη σύμβαση του συμβεβλημένου παρόχου με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για το χρονικό διάστημα μέχρι την καταβολή του συνολικού οφειλομένου ποσού εντόκως από αυτόν (πάροχο) του ποσού, ή την είσπραξή του κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

    Με την εφαρμογή του μέτρου αυτού η επιβίωση των ιδιωτών παρόχων πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας καθίσταται μάλλον αδύνατη, αφού τους δημεύει μέρος του κύκλου εργασιών, σχετιζόμενο με την ετήσια υπέρβαση έναντι του προϋπολογισμού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. , αφήνοντας το σχετικό προς τις παρασχεθείσες υπηρεσίες κόστος απλήρωτο, από πλευράς Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

    Ο προϋπολογισμός του 2013 είχε συνταχθεί κατά εικονικό τρόπο, με μόνο γνώμονα το να ανταποκρίνεται στις επιταγές του Μνημονίου και να είναι αποδεκτός από την Τρόϊκα, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις πραγματικές ανάγκες των Ελλήνων για υπηρεσίες Υγείας. Έτσι, τα κονδύλια του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι άκρως ανεπαρκή και αδυνατούν να ανταποκριθούν στην πραγματική ζήτηση υπηρεσιών Υγείας από τους ασφαλισμένους του οργανισμού. Συνεπώς η εφαρμογή του claw back θα επιρρίψει όλο το έλλειμμα του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στους ιδιώτες παρόχους Υγείας, οι οποίοι είναι ήδη απλήρωτοι, καταχρεωμένοι και υπερφορολογημένοι. Σημειώστε, μάλιστα, ότι οι ιδιώτες λειτουργούν με τιμές καθηλωμένες επί εικοσαετία, οι οποίες είναι σημαντικά χαμηλότερες από το αντίστοιχο κόστος παροχής Υγείας των κρατικών δομών.

    Σε περίπτωση. επομένως, που λόγω της πολιτικής σας οι ιδιώτες πάροχοι κλείσουν, πέραν της στρατιάς νέων ανέργων που θα δημιουργήσετε, το συνολικό κόστος παροχής υπηρεσιών Υγείας για το Δημόσιο θα αυξηθεί σημαντικά. Εκτός εαν προτίθεστε να το μετακυλίσετε στους ασθενείς, υποχρεώνοντάς τους να βάλουν για άλλη μια φορά το χέρι βαθειά μέσα στην τσέπη.

    Περαιτέρω, σημειώστε ότι το rebate είναι και από οικονομικής πλευράς αδόκιμα εφαρμοσμένο επί παροχής υπηρεσιών, επειδή και αυτό αποτελεί εργαλείο marketing. O σκοπός της εφαρμογής του, που επίσης ξεκίνησε στις Η.Π.Α., ήταν και παραμένει η επιστροφή μέρους ή του συνόλου των bonus που αφορούν πωλήσεις συγκεκριμένων προϊόντων, στην περίπτωση αρνητικών/καταστροφικών μεταβολών στις πωλήσεις τους. Ο τρόπος της επιστροφής των bonus (όχι των μισθών με τους οποίους διαβιούν) που έλαβαν οι πωλητές περιγράφεται πάντα από σχετική σύμβαση που προϋπάρχει της επιβολής του claw back και δεν επιβάλεται αναδρομικά κατά αυθαίρετο τρόπο.

    Καμία, επομένως, σχέση δεν έχει το claw back προς την παροχή ιατρικών υπηρεσιών και προς την άρνηση αποζημίωσής τους.


    Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

    1) Για ποιό λόγο εφαρμόζετε ακατάλληλα εργαλεία όπως το rebate και το claw back για την τεχνητή μείωση του κόστους των υπηρεσιών που αγοράζει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από τους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών Υγείας; Πρόκειται περί άγνοιας, ή περί πλημμελούς προετοιμασίας;

    2) Για ποιό λόγο καταρτίσατε ανεπαρκή προϋπολογισμό για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., θέτοντας σε κίνδυνο την Υγεία των ασφαλισμένων του οργανισμού αλλά και τη βιωσιμότητα των παρόχων Υγείας;

    3) Έχετε υπολογίσει και με ποιούς πόρους θα καλυφθεί το κόστος από την άνοδο της ανεργίας που θα προκύψει από το κλείσιμο των ιδιωτών παρόχων Υγείας που με μαθηματική βεβαιότητα θα επιφέρει η εφαρμογή του άρθρου 100 του Ν. 4172/2013;

    4) Προτίθεστε να ανακαλέσετε ή να τροποποιήσετε άμεσα το άρθρο 100 του Ν. 4172/2013 και να εξεύρετε πρόσθετους πόρους για τη χρηματοδότηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. πριν καταρρεύσει αυτός και οι ιδιώτες πάροχοι υπηρεσιών Υγείας;

    Σας υπενθυμίζουμε ότι ο αφανισμός των ιδιωτών παρόχων δε συνάδει με το Δημόσιο συμφέρον, διότι οι αντίστοιχες ιατρικές υπηρεσίες παρέχονται μέσω των Δημοσίων δομών με μεγαλύτερο κόστος, οπότε θα έχετε αυξημένο έλλειμμα στον κλάδο της Υγείας. Με ποιό τρόπο θα το αντιμετωπίσετε;

    5) Τι μήνυμα δίνει για την προσέλευση πολυεθνικών εταιρειών η συνδυαστική και αναδρομική δήμευση μέσω του rebate και του claw back του μέχρι 65% (περίπου) του κύκλου εργασιών των ιδιωτών παρόχων υγείας;

    6) Όλες οι υποβολές παραστατικών για πληρωμές από τους παρόχους υπηρεσιών Υγείας γίνονται αναλυτικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για ποιό λόγο δεν είναι οι υπηρεσίες σας σε θέση να εντοπίσουν και να πατάξουν την όποια τεχνητή ζήτηση και αντ' αυτού καταφεύγετε σε οριζόντια μέτρα δήμευσης των εσόδων των ιδιωτών παρόχων;

    Μήπως επιθυμείτε τη διαιώνιση του καθεστώτος κατασυκοφάντησης του συνόλου του κλάδου των ιδιωτών παρόχων Υγείας για να προωθήσετε, μέσω της φτωχοποίησής του «τρίτους», δηλαδή τις πολυεθνικές εταιρείες;

    Ο Πρόεδρος                                 Ο Γεν. Γραμματέας
    Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός