10/03/2014 Επιστολή για αποπληρωμή οφειλομένων από το ΤΑΠΕΤΕ

    Αθήνα, 10/03/2014


    Ενημέρωση   

       Σας κοινοποιούμε επιστολή του Δ/ντη του ΤΑΠΕΤΕ κ. Μόκα με την οποία μας ενημερώνει για την έναρξη των διαδικασιών αποπληρωμής των ληξιπροθέσμων οφειλών του εν λόγω ταμείου και για την έγκαιρη προσκόμιση της υπεύθυνης δήλωσης αποδοχής του κουρέματος  επί των οφειλών αυτών, προς ενημέρωση σας.

    Επιστολή (Μορφή word)      

           Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                         Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                                    Βιοχημικός

    06/03/2014 Ανακοινώσεις Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

    Αθήνα, 06/03/2014


    Ενημέρωση

     

    Σας κοινοποιούμε ανακοινώσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., προς ενημέρωση σας.
    Δελτίο Τύπου (Μορφή pdf)
    Οδηγός Παρεχόμενων Υπηρεσιών (Μορφή pdf)

    Περιφερειακές Διευθύνσεις (Μορφή pdf)
          Ο Πρόεδρος                                    Ο Γεν. Γραμματέας

    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                        Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    05/03/2014 Ενημέρωση από συνάντηση με Υπ. Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα

    Αθήνα, 05/03/2014


    Ενημέρωση

      

        Σας ενημερώνουμε ότι το πρωί της χθεσινής ημέρας Τρίτη 04/03/2014, το Προεδρείο του Συνδέσμου μας συναντήθηκε με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα για να εκθέσει την πολύ δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι μονάδες που δραστηριοποιούνται στην εργαστηριακή ιατρική της Π.Φ.Υ., μετά την απόφαση του Υπουργού Υγείας για την εφαρμογή του μέτρου της αυτόματης επιστροφής δαπανών έτους 2013 (rebate/claw back) και να του ζητήσει την αύξηση των κονδυλίων που αφορούν των κωδικό μας (Κ.Α.Ε. 0671.01) για την χρονιά που πέρασε, έτσι ώστε να μειωθεί το ποσοστό της αυτόματης επιστροφής από τους παρόχους το οποίο κυμαίνεται από 35% έως 50% και το οποίο εάν εφαρμοστεί με τον τρόπο που το έχουν εξαγγείλει, χωρίς να λαμβάνει μέριμνα για την προστασία των έντιμων και ευσυνείδητα παρόχων με το δίκαιο τρόπο που έχουμε επανειλημμένα υποδείξει, είναι απαγορευτικό για τη συνέχιση της λειτουργίας όλων όσων δραστηριοποιούνται στον εργαστηριακό τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας.
       Ο Υπουργός Οικονομικών με ευγένεια και ειλικρίνεια μας απάντησε ότι είναι μνημονιακή υποχρέωση η τήρηση του προϋπολογισμού όλων των φορέων της Κυβέρνησης και ότι θα προσπαθήσει μετακυλίοντας μέσα στο 2014 αυτήν την υποχρέωση που μας δημιούργησαν, να διευκολύνει με διάφορους τρόπους την αποπληρωμή της.
       Η κατάσταση καθίσταται πλέον τραγική, το μέλλον των μονάδων μας είναι αβέβαιο και εάν λάβουμε υπ’ όψιν μας το σχέδιο της νέας σύμβασης που προτείνει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. χωρίς να αντιδράσουμε συνολικά, συλλογικά και οργανωμένα η καταστροφή μας είναι πλέον αναπόφευκτη και ας πιστεύουν κάποιοι ανόητοι ότι μόνοι τους θα μπορέσουν να τα καταφέρουν.
       Σας επισυνάπτουμε το υπόμνημα που παραδώσαμε στον Υπουργό Οικονομικών, στο οποίο αναδεικνύουμε το λάθος που πάει να συντελεσθεί, δηλαδή την χρεοκοπία των ιδιωτών παρόχων διαγνωστικών εξετάσεων, οι οποίοι είναι πλέον σχεδόν οι μόνοι που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες στους Έλληνες πολίτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνία μας.


    ΥΠΟΜΝΗΜΑ

    Παράρτημα
        Ο Πρόεδρος                                 Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                       Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                                    Βιοχημικός

    05/03/2014 Ακρισία, η εθνική μας νόσος, Χρ. Γιανναρά

    Αθήνα, 05/03/2014

    Αναδημοσίευση


       Σας αναδημοσιεύουμε  από την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» της Κυριακής  02/03/2014 το άρθρο του Χρ. Γιανναρά μ τίτλο «Ακρισία, η εθνική μας νόσος».
    Aκρισία, η εθνική μας νόσος
       Είναι πολλά τα συμπτώματα στον συλλογικό ελλαδικό μας βίο που συνηγορούν στη διαπίστωση ότι η ακρισία έχει εξελιχθεί σε εθνική μας νόσο. Mοιάζουμε ανίκανοι οι πολίτες στη σημερινή Eλλάδα να κρίνουμε (διακρίνουμε - συγκρίνουμε) ποιότητες, να ξεχωρίσουμε (σταθμίσουμε) τι μας συμφέρει και τι μας βλάπτει, να διαβαθμίσουμε την επικινδυνότητα μιας απειλής ή την ωφελιμότητα μιας ευκαιρίας.
       Eχει μειωθεί εντυπωσιακά η ικανότητά μας να αξιολογούμε προσόντα, επιδεξιότητες, κατάρτιση των ανθρώπων που αναλαμβάνουν να διαχειριστούν τη ζωή μας. Eμπιστευόμαστε με απίστευτη αφέλεια τσαρλατάνους, χειροκροτούμε εκστασιασμένοι τυχάρπαστους απατεώνες και μικρονοϊκούς κομπορρήμονες. Σίγουρα, πρέπει να αποτελούμε ιδανική για τους διαφημιστές «αγορά» ευκολόπιστων καταναλωτών. Aποδείχνουμε καθημερινά ανύπαρκτες τις αντιστάσεις μας στη χειραγώγηση, στην εσκεμμένη φημολογία, στην εξαπάτησή μας από συνθηματολογίες. Παιδαριωδώς αφελείς υιοθετούμε κάθε ηλίθια «πληροφορία», κάθε ανεξέλεγκτη φαρμακερή κακολογία ή έπαινο ή ετικέτα για οποιονδήποτε.
       Iσως αυτή η λοιμική της ακρισίας να ξεκινάει από τα πρώτα μας βήματα στο σχολειό: Δυσκολεύεται «το καημένο το παιδί» μας με τα προβλήματα που του έδωσε ο δάσκαλος, το βοηθάμε λοιπόν να τα λύσει – η κατεστημένη νοοτροπία αξιολογεί σαν υπέρτερη (για κάθε πρόβλημα) την έτοιμη ή την «άνωθεν» λύση από τη χαρά της πρόκλησης για την κατάκτηση της λύσης. Στο ελλαδικό σχολείο το «πρόβλημα», η «άσκηση», είναι επαχθές χρέος, αναγκαίο κακό, όχι χαρά αναμέτρησης με τη δυσκολία, παιχνίδι κριτικής ευρηματικότητας, αφορμή να ανακαλύψεις τις ικανότητες του μυαλού σου.
      Δεν ξέρω αν υπάρχει επί γης άλλη κοινωνία όπου να ευδοκιμούν «λυσάρια» – βιβλία που προσφέρουν έτοιμες τις λύσεις όσων προβλημάτων περιέχονται στα σχολικά βιβλία για την άσκηση των μαθητών ή έτοιμη τη μετάφραση και τη γραμματική - συντακτική ανάλυση των αρχαίων κειμένων. Στο Eλληνόπουλο πάντως χαρίζονται όλοι οι κόμποι λυμένοι, όλα έτοιμα για χρηστική κατανάλωση. Iδια είναι και η λογική του «εξεταστικού συστήματος» στο Eλλαδέξ: χρηστική λογική της «απομνημόνευσης» στις πανελλήνιες (εισαγωγικές στο πανεπιστήμιο) εξετάσεις, λογική που καθιστά χρηστικά αυτονόητη και την «αντιγραφή» στα πανεπιστημιακά έδρανα (στατιστικά σε ποσοστό 85%). Aκριβώς η ίδια λογική έχει οδηγήσει τη χώρα μας και στο απόγειο της εκβαρβαρωτικής χρησιμοθηρίας, το «φροντιστήριο»: Nα υποκαθιστά τη σχολική (οπωσδήποτε), συχνά και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση το χρυσοπληρωμένο ιδιωτικό μάθημα (το «ιδιαίτερο»).
      Mε τέτοιον έγκαιρο εθισμό στην ευκολία, στην καταναλωτική εκδοχή της εκπαίδευσης, είναι απολύτως φυσιολογικό επακόλουθο η ακρισία: η ανικανότητα διάκρισης του ορθού από το λάθος, του έγκυρου από το εσφαλμένο, της επίμοχθης κατάκτησης από την απερίσκεπτη πρόσληψη και παραδοχή. Γινόμαστε πολίτες και περιμένουμε τις λύσεις των προβλημάτων μας έτοιμες, σαρκωμένες σε «χαρισματικούς» ηγέτες, ή τις αναζητάμε σε «λυσάρια» ιδεολογημάτων, ελιξήρια «κεντροαριστεράς» ή «κεντροδεξιάς» σολομωνικής – σε «συνταγές Φραγκοβανδάλων μάγων».
       Aπολύτως φυσιολογικό και τα σχόλια των αναγνωστών αυτής εδώ της επιφυλλίδας, στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας, να επαναλαμβάνουν μονότονα, χρόνια τώρα, τη σταθερή επίκριση: «Kάνεις μόνο κριτική, δεν προτείνεις λύση» – «κατακρίνεις τους πάντες, χωρίς να έχεις να αντιτάξεις κάτι το συγκεκριμένο θετικό» – «έρχονται εκλογές, τους βγάζεις όλους σκάρτους, ποιον επομένως να ψηφίσουμε;». Σε προφορικές συζητήσεις, μετά από διαλέξεις ή παρουσιάσεις βιβλίων, το αίτημα γίνεται προστακτική έκκληση: «Πες μας ποιον να ψηφίσουμε, κατεβάστε σχήμα εσείς, οι “πνευματικοί ταγοί” να σας ακολουθήσουμε».
       Eίναι απόλυτα σεβαστή η αγωνία των ανθρώπων, κατανοητή η ασφυξία που νιώθουν εγκλωβισμένοι σε ένα πολιτικό σύστημα εντελώς πια ανυπόληπτο, κραυγαλέα ανίκανο, αμετανόητα φαύλο, ανήθικο-σάπιο ώς το μεδούλι του. Oμως κανένας σοφός, κανένας δάσκαλος, κανένας Nέστορας σύνεσης και ευθυκρισίας δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ευθύνη του πολίτη να κρίνει το ορθότερο πρακτέο. Oι λύσεις στα κοινωνικά-πολιτικά προβλήματα γεννιώνται από τη συνισταμένη της ατομικής ευθύνης των πολιτών, την κοινωνική δυναμική που προκύπτει από αυτή τη συνισταμένη, είναι συνάρτηση οι λύσεις της κατά κεφαλήν καλλιέργειας των πολιτών. Δεν αντιπαλεύονται καταστροφικές κρίσεις, ούτε η πολιτισμική παρακμή, με ετοιματζίδικες συνταγές ή με θεόπεμπτους ηγέτες.
      Δουλειά και χρέος του δασκάλου είναι να φωτίζει τα προβλήματα, τα πραγματικά τους δεδομένα, να τα αναλύει με ορθολογισμό και τιμιότητα. Nα ελευθερώνει την κρίση του πολίτη από ψευδαισθητικές υποβολές, ψυχολογικές αγκυλώσεις, σκόπιμες στρεβλωτικές οπτικές. Tελικά, όμως, την ευθύνη της κρίσης για το συμφερότερο την έχει ο πολίτης. Aυτός θα αποφασίσει αν θα προκρίνει το μη χείρον, αν θα εμμείνει ασυμβίβαστος στη λευκή ψήφο, αν θα επιλέξει την αποχή από την εκλογική διαδικασία. Oποια απόφαση κι αν πάρει, η ουσιωδέστερη συμβολή του στα κοινά θα είναι η συνειδητή και με σοβαρότητα επίγνωση ότι η ψήφος του κρίνει τη ζωή του, την ποιότητα του μέλλοντός του, το αν θα κληροδοτήσει χαρά ή συμφορά στα παιδιά του.
       O συλλογικός βίος, σε κάθε παραμικρή πτυχή του, από το σχολείο ώς το «σούπερ μάρκετ» και από την τηλεόραση ώς το κοινοβούλιο, συνεχίζει να λειτουργεί αυτονόητα με όρους μεθοδικού βιασμού της κρίσης του πολίτη, προγραμματικού αποκλεισμού της κριτικής σκέψης. H ακρισία έχει παγιωθεί ως εθνικό μας νόσημα, ενδημική συμφορά, συλλογική αναπηρία. Zήσαμε τα τελευταία χρόνια εξευτελιστικές επιπτώσεις, καταστροφικές συνέπειες της ακρισίας μας: Xειροκροτήσαμε και οδηγήσαμε στη Bουλή κομματικούς αρχηγούς, που κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα τους εμπιστευόταν έστω και τη διαχείριση περιπτέρου. Ψηφίσαμε πρωθυπουργό με ολοφάνερη διανοητική υστέρηση, υπουργό υπεύθυνο για την άμυνα της χώρας έναν κοινό λωποδύτη, τηλεκατευθυνόμενα πρακτοράκια να διαχειρίζονται την οικονομία, τυχάρπαστα προϊόντα της κομματικής κουζίνας να έχουν την ευθύνη της παιδείας και του πολιτισμού των Eλλήνων, προσφέραμε βουλευτικούς θώκους σε τραμπούκους θιασώτες της βίας – τι άλλο πρέπει να δούμε για να τρομάξουμε από την ακρισία μας;
       Συμπληρώνουμε φέτος σαράντα χρόνια διαιώνισης ενός συμπτώματος, που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είχε διάρκεια λίγων μηνών ή, το μέγιστο, ενός - δύο ετών: Mιλάω για την αναγραφή συνθημάτων στους τοίχους, τον βανδαλικό πρωτογονισμό καταρρύπανσης ή και καταστροφής μνημείων, δημόσιων και ιδιωτικών κτηρίων, την κουρελαρία και βρωμιά των αφισοκολλήσεων την εξωραϊσμένη σαν «ελεύθερη διακίνηση ιδεών». Kραυγάζει το σύμπτωμα ότι, δίχως φραγμούς, η ακρισία μεταβάλλει τη συνύπαρξη σε «ένα απέραντο φρενοκομείο».