05/09/2014 Ανακοίνωση για εξυπηρέτηση συνταξιούχων ΟΑΕΕ με βιβλιάριο ΙΚΑ

    Αθήνα,05/09/2014


    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


    Σας κοινοποιούμε ανακοίνωση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αναφορικά με την εξυπηρέτηση των συνταξιούχων του Ο.Α.Ε.Ε. με βιβλιάριο ασθενείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προς ενημέρωση σας.

    Εξυπηρέτηση Συνταξιούχων Ο.Α.Ε.Ε. με βιβλιάριο ασθενείας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (Μορφή pdf)

                                                                                          

            Ο Πρόεδρος                                    Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ. Γεώργιος Βουγιούκας                          Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                  Βιοχημικός

    01/09/2014 - Ανακοίνωση για τα ατομικά ορία ανά εργαστήριο

    Αθήνα,01/09/2014

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


       Μετά από επικοινωνία που είχαμε με την Διεύθυνση Αξιολόγησης και Διασφάλισης  Ποιότητας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και τον Διευθυντή της Υπηρεσίας αυτής κ. Φ. Ρηγάτο, στην αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτουν και η ανακοίνωση του ετήσιου plafond ανά εργαστηριακή μονάδα για το 2014 αλλά και η ενσωμάτωση των συνταγογραφικών οδηγιών στο σύστημα e-syntagografisis, μας ανακοίνωσε ότι μέχρι την προσεχή Παρασκευή 05/09/2014 θα έχουν ολοκληρωθεί και ανακοινωθεί μέσω του e-ΔΑΠΥ τα ανώτερα όρια (plafond) παροχής διαγνωστικών εξετάσεων στους ασφαλισμένους για κάθε πάροχο, καθώς και οι εργαστηριακές εξετάσεις οι οποίες δεν θα αποζημιώνονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εάν διενεργούνται στους ιδιώτες παρόχους.
       Μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, οι πάροχοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. με τις ίδιες διαδικασίες που ίσχυαν όλο το προηγούμενο διάστημα. 

              Ο Πρόεδρος                                        Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ. Γεώργιος Βουγιούκας                               Ιωάννης Καραμηνά

    Ιατρός Ακτινολόγος                                      Βιοχημικός

    01/092014 - Δημόσια Τοποθέτηση, Γιατί το πλαφόν είναι μία άκρως αντιδημοκρατική πράξη

    Αθήνα, 01/09/2014  

         
    ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
    Γιατί το πλαφόν είναι μια άκρως αντιδημοκρατική πράξη.


        Το πλαφόν, από τη Γαλλική λέξη plafond, μεταφραζόμενο στη σπουδαία Ελληνική γλώσσα που αποδίδει επακριβώς το νόημα των λέξεων, σημαίνει ανώτατο όριο, σημαίνει περιορισμό και στη συγκεκριμένη περίπτωση του πλαφόν ανά πάροχο, που ζητούν με λύσσα κάποιες συντεχνίες και διαφημίζουν με θράσος κάποιοι περισπούδαστοι φωστήρες που αρέσκονται να διαλαλούν ότι γνωρίζουν καλά την Ελληνική γλώσσα, σημαίνει περιορισμός στην επαγγελματική ελευθερία της μεγάλης πλειοψηφίας των παρόχων, οι οποίοι με υπευθυνότητα και ευσυνειδησία επιτελούν το επάγγελμα που γνωρίζουν από τις σπουδές τους στην ιατρική επιστήμη και που αφορά στο κυριότερο αγαθό της ζωής αυτής, που είναι η υγεία.
        Και περιορισμός στην επαγγελματική ελευθερία του οιονδήποτε , σημαίνει οπισθοδρόμηση, σημαίνει αδιαφορία, σημαίνει αποτελμάτωση, σημαίνει καταβαράθρωση της ποιότητας, με άλλα λόγια σημαίνει απόλυτη τροχοπέδη στην ανάπτυξη, στην πρόοδο και στην ευημερία.
        Από την άλλη μεριά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζω πως κάποιοι επωφελούνται από την ελευθερία που προσφέρει στον καθένα η δημοκρατία και προσπαθούν με αθέμιτα, αντικανονικά και παράνομα μέσα να εκμεταλλευτούν για ίδιον όφελος το δεύτερο μεγάλο αγαθό μετά την υγεία, που είναι η ελευθερία. Πλην όμως στα κράτη που έχουν εγκαταστήσει πραγματική δημοκρατία, υπάρχουν ισχυροί ελεγκτικοί μηχανισμοί που συλλαμβάνουν τους παρανομούντες και ακολουθούν αυστηρές τιμωρίες οι οποίες δρουν αποτρεπτικά για κάθε νέο επίδοξο παραβάτη.
        Τους ισχυρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς που καθιστούν εύκολο τον έλεγχο σήμερα με την πλήρη μηχανογράφηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και τις αυστηρές τιμωρίες στους παραβάτες πρέπει να απαιτήσουμε με πάθος και όχι να ολισθαίνουμε στην απαίτηση εφαρμογής αυταρχικών, αντιδημοκρατικών και αντιαναπτυξιακών μέτρων, τα οποία όχι μόνο δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά βλάπτουν την κοινωνία ολόκληρη γιατί οδηγούν στην αδιαφορία, στη χαλάρωση, στο μηδενισμό της ποιότητας και στην απαξίωση του παρεχόμενου έργου.
        Ξορκίστε λοιπόν το αυταρχικό και αντιαναπτυξιακό μέτρο του πλαφόν ανά πάροχο το οποίο καταπατεί βάναυσα το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής του εργαστηρίου από τους πολίτες και αφαιρεί αυτόματα το κίνητρο του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των παρόχων για καλύτερες υπηρεσίες υγείας, μαζί με το ανήθικο και ληστρικό μέτρο του claw back το οποίο αρπάζει πίσω τις αποζημιώσεις μας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, εθνικοποιώντας στην ουσία τις μονάδες μας, γιατί είναι δύο απολυταρχικά και αντιδημοκρατικά μέτρα τα οποία συναντάς μόνο στα πιο σκληρά κομμουνιστικά καθεστώτα, Σοβιετικού τύπου, του πλανήτη.

    Δρ. Γεώργιος Βουγιούκας
    Ιατρός Ακτινολόγος
    Πρόεδρος ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ.

    28/08/2014 - Ενημέρωση από το χθεσινό Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ.


        Αθήνα,28/08/2014  

     

     
    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ   

     

       Χθες Τετάρτη 27/08/2014 πραγματοποιήθηκε το προγραμματισμένο Δ.Σ του Συνδέσμου μας, προκειμένου να ασχοληθεί με την αποφασισμένη από την πρόσφατη Γ.Σ. καταγγελία των συμβάσεών μας με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
       Μεσολάβησε η σημαντική εξέλιξη της έκδοσης νέων Υ.Α. που αφορούν στη συνεργασία των παρόχων με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και ειδικότερα η ΥΑ του ΦΕΚ 2243 «Βραχυπρόθεσμα και Μακροπρόθεσμα Μέτρα Ελέγχου της Συνταγογράφησης και Εκτέλεσης Εργαστηριακών Εξετάσεων», η οποία  δημιούργησε σειρά ερωτημάτων και περιλαμβάνει σημεία που επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες, τα οποία είναι απαραίτητο να απαντηθούν και να διευκρινιστούν!
       Εξ΄ αυτών, τρία είναι τα κορυφαία ζητήματα, για τα οποία η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. οφείλει να τοποθετηθεί άμεσα και σαφώς, τα εξής:
       α) Το ζήτημα του μηνιαίου ανώτατου ορίου δαπάνης ανά πάροχο: θα είναι στην ευχέρεια του παρόχου να δέχεται ή όχι περαιτέρω παραπεμπτικά, όταν συμπληρώνει το όριο του κάθε μήνα, για το οποίο θα επιβαρυνθεί ούτως ή άλλως με rebate έως και 25%? ‘Η θα είναι υποχρεωμένος να δέχεται ΟΛΑ τα παραπεμπτικά του μήνα, οπότε θα επιβαρύνεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΙ με clawback, αγνώστου ύψους μέχρι να κάνει τους υπολογισμούς του ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.?! (ελπίζουμε ότι η απάντηση είναι η πρώτη, διαφορετικά το κράτος ομολογεί την εθνικοποίηση των υπηρεσιών μας και το σχέδιο εξόντωσης των οργανωμένων, πολυδύναμων διαγνωστικών κέντρων, που εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες καθημερινά σε όλη την Ελλάδα).
       β) Το ζήτημα του αριθμητικού ορίου συνταγογραφήσεων εξετάσεων: στην Υ.Α. προδιαγράφεται η ενσωμάτωσή του στο σύστημα e-prescription και καθορίζεται ότι τα παραπεμπτικά αυτόματα θα διαχωρίζουν τις επιπλέον εξετάσεις που «δεν αποζημιώνονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σε ιδιωτικό πάροχο».  Θα είναι έτοιμο το σύστημα από 01/09/2014, οπότε και θα ισχύει το άρθρο 3, ή θα έχουμε και πάλι καθυστερήσεις και εμπόδια, τα οποία μας επιβαρύνουν και μας ταλαιπωρούν? ΠΟΙΟΣ αναλαμβάνει την ΕΥΘΥΝΗ?
       γ) Το ζήτημα των κατευθυντήριων οδηγιών: Αναρωτιόμαστε πως θα ελέγχεται η εφαρμογή τους στην πράξη…  Κυρίως όμως θέλουμε τη διαβεβαίωση για το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι οδηγίες αφορούν τους παραπέμποντες ιατρούς και ΜΟΝΟ, ενώ τα Διαγνωστικά Κέντρα είναι υποχρεωμένα να εκτελούν τα παραπεμπτικά, χωρίς να έχουν κανένα μέρος της ευθύνης για την τήρηση των οδηγιών!  Και επομένως, αν σε μελλοντικούς ελέγχους θεωρηθούν κάποια παραπεμπτικά ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΑ με τις οδηγίες, αυτό ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ τα Διαγνωστικά Κέντρα!
       Ελπίζουμε ότι θα λάβουμε τις απαντήσεις που υποδεικνύει η κοινή λογική και το δίκαιο  –  διαφορετικά, τίποτα δεν έχει αλλάξει από την απόφαση της Γ.Σ.  Αντιθέτως, τα πράγματα έχουν γίνει ακόμη δυσμενέστερα, με ένα τρίτο εξάμηνο εξοντωτικών περικοπών και ένα νέο πλαίσιο που ουσιαστικά «κλείνει» το επάγγελμα, περιορίζει το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής του εργαστηρίου και αφαιρεί από τους παρόχους το κίνητρο του υγιούς ανταγωνισμού και της ανάπτυξης,  πλήττοντας ουσιαστικά τα συμφέροντα των ασφαλισμένων!
       Τέλος, επιμένουμε σθεναρά ότι πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία που αφορά το α’ οκτάμηνο και την επιβάρυνση του ιδιωτικού τομέα με επιπλέον φόρτο κατά τη μετάβαση στο νέο ΠΕ.ΔΥ,  χωρίς να προστεθεί στον προϋπολογισμό μας ανάλογο ποσό, το οποίο άλλωστε εξοικονομήθηκε από τα λειτουργικά έξοδα του δημόσιου τομέα που δεν υπήρξαν για εκείνο το διάστημα.  Ο προηγούμενος υπουργός είχε δεσμευθεί για 40-50 εκ € για το πρώτο τετράμηνο τρέχοντος έτους, σήμερα που έχουμε πλέον την εικόνα των αριθμών, είναι σαφές ότι τουλάχιστον 100 εκ € πρέπει να ενισχύσουν τον κωδικό 0671-01/Β1 για το α’ οκτάμηνο, ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα και οι περικοπές που θα επιβαρύνουν τους παρόχους για το α’ οκτάμηνο να περιορισθούν από το άνω του 50%, σε ένα λογικό επίπεδο…
        Εφόσον έχουμε τις θέσεις του Υπουργείου και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τα ανωτέρω, θα λάβουμε τις τελικές μας αποφάσεις.   

              Ο Πρόεδρος                               Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ. Γεώργιος Βουγιούκας                          Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                   Βιοχημικός